PDA

Vis full versjon : Hvilken av disse kassealternativene er best i Volvo 744?



M30Turbo
19/12/12, 18:45
Hei, har 2 stk Hertz SX300D element stående i bilen nå, men skal bygge ny kasse for bedre plass.
Som sikkert de fleste er klar over, er at det er ei forhøyning framme under hattehylla der det ikke er mer en ca 30cm høyde. Det beste hadde vel vært å fått elementa til og spille mot seteryggen, men dette er vanskelig siden elementa er Ø318mm. Alternativene jeg har tenkt ut er følgende:

Portet kasse med 50l og 4'' port på 32cm per element, tunet til 35Hz høres dette bra ut?


1: Bygge kassa så elementa spiller skrått opp mot hattehylla.

2: bygge kassa slik at elementa spiller rett opp, blir cirka 7cm fra topp av elementet til tak i bagasjerom.

3: bygge kassa så elementa står bakover i bilen, men da med en ``tunell´´ i center på kassa fram til skiluka.



Tar også imot andre forslag :)

olekr93
22/12/12, 17:30
prøvde med at subbene sto rett opp i bilen min. ble ikke fornødy med lyden :( så jeg kjøpte meg nye subber nå 10" som går under hatthyllen

R-M-I
22/12/12, 17:34
Om du har lukket kupé, med skiluke mellom, vil jeg tro båndpass med port inn skiluke vil vere det optimale..

M30Turbo
23/12/12, 00:11
2251

Her var løsningen jeg tenker å prøve :) så tette mellom kassa å bagasjerom så elementa trykker alt fram i kupeen :)

R-M-I
23/12/12, 00:55
Hør med Dag Johansen på bilstereoforumet, så kan nok han komme med rimelig "greie" utregninger på hvordan oppsettet vil fungere.. Om du har parameter for elementene dine, blir det lettere å regne ut port-lengder/tuning osv.

Daruu
23/12/12, 00:59
Båndpass med port inn i bilen fungerer best ja.
Litt kompliserte å regne ut/bygge med absolutt verdt det!

Daruu
23/12/12, 01:00
Båndpass med port inn i bilen fungerer best ja.
Litt kompliserte å regne ut/bygge med absolutt verdt det!

M30Turbo
23/12/12, 14:06
Heihei, Hertz SX serien trives dårlig å båndpass sier de, så blir nok portet kasse ja :)