PDA

Vis full versjon : Er det skadelig å kjøre med "stående" feilkoder



Erik E
19/12/12, 14:39
Som i overskriften "Er det skadelig å kjøre med "stående" feilkoder" mens man venter på deler?

Christian
19/12/12, 15:39
Hvilken feilkode / hvilken del er det snakk om?

Erik E
19/12/12, 16:47
Det er feikoder som "SRS airbag service snarast og Antisladd, service erfordras". Alt dette kommer av at den som visstnok heter rattrulle er gåen. Dette er en "dings" som styrer anti sladd systemet og airbagene. Jeg er jo klar over at jeg hverken har antisladd og airbag så det i seg selv er jo en risiko, men er det skadelig for resten av systemet?

Christian
19/12/12, 19:09
Vil tippe det er snakk om rattvinkelføler, er ikke noe "farlig" å kjøre med feilkoder da systemet kobler ut og går i nødmodus. Men sålenge du er klar over at du ikke har SRS eller DSTC så er det bare å kjøre. :)

Erik E
19/12/12, 19:27
Var det jeg også tenkte, verkstedet venter på deler.

Danielnord
28/12/12, 17:40
Har også ein melding om Airbad Service snarest, ka er det du skal skifte? Va på eit verksted og fekk slettet feilkoden, de sa vist det kommer opp igjen KAN det hende du må skifte Informasjonmodulen, det fekk eg beskjed på, og 14 dager etter så kom meldingen opp igjen. :(

Ka fekk du beskjed om av verkstede? Ka deler du venter på noke de må skifte me Airbagen?

Veldig takknemelig for tips/svar:P

Erik E
01/01/13, 21:59
Jeg har sendt svar til deg

Erik E
02/01/13, 07:32
Sjekk tråden "Div. alarmer V 70" side 4 her på forumet. Sjekk også dette "BRAND NEW VOLVO OEM STEERING COLUMN CLOCKSPRING #8622186", det er denne jeg må skifte. Jeg googlet denne adressen som kom i det innlegget som jeg henviser til.