PDA

Vis full versjon : Remote kabel spørsmål

Eskil95
19/12/12, 00:44
Hei, er litt grønn på elektro, så må spørre når det gjelder å koble forsterker med remote kabel. kan man koble + til samme sikringskurs som spilleren istedet for å dra + til batteri med sikringsholder og enda en kabel til remote ledningen bak spilleren?

skogy
19/12/12, 00:48
Remoten skal monteres bak spillern, husker jeg ikke feil så er den kabelen blå. Kjøper du signaliabel så er remoten i midten av signalkablene.

Eskil95
19/12/12, 00:52
Remoten skal monteres bak spillern, husker jeg ikke feil så er den kabelen blå. Kjøper du signaliabel så er remoten i midten av signalkablene.

ja har en blå remotekabel bak spilleren, men vil det funke om jeg tar + kabel fra forsterker og kobler på samme kurs som radio da? i teorien?

Amundsen
19/12/12, 02:02
Forsterker trenger egen strøm kabel fra batteriet me eller uten sikring er opp til deg, remote er for at forsterkeren skal starte når du vrir om tenninga.

skogy
19/12/12, 02:11
ja har en blå remotekabel bak spilleren, men vil det funke om jeg tar + kabel fra forsterker og kobler på samme kurs som radio da? i teorien?

I teorien ja, men har du konstant strøm på den, så blir forsterkeren stående på hele tiden. Kan like gjærne montere den der den skal, for da slår forsterkern seg på når du slår på cd spilleren.

skogy
19/12/12, 02:14
+ på forsterkeren skal ha strøm fra batteri, remoten skal ha strøm fra vd spillern og - må du koble til karosseriet bak i bilen ett sted. Finner som regel en skrue som du kan montere den på. Men pass på at du har skikkelig kontakt med karosseriet hvis ikke vil forsterkern koble ut ved høy belastning.

Eskil95
19/12/12, 08:52
Ja, bare tenkte + kabelen på samme kurs som radio ville gjøre begge jobber med å føre strøm i tillegg til å koble seg på samtidig med tenningen, men jeg gjør det på måten som er ment for forsterkeren

Christian
19/12/12, 13:01
Regner med du har skikkelig pluss med sikring og skikkelig jording, og det bare er remoten du lurer på? Den kan du egentlig koble til hvor som helst som har 12v når tenninga er på.
Mange jeg kjenner kobler den til baklysene, det er litt jalla, men det funker. Evnt så er den blå bak på spillern ment til å gå bak til forsterker som remote. Denne trenger du ikke sikring på.

Eskil95
19/12/12, 14:12
Regner med du har skikkelig pluss med sikring og skikkelig jording, og det bare er remoten du lurer på? Den kan du egentlig koble til hvor som helst som har 12v når tenninga er på.
Mange jeg kjenner kobler den til baklysene, det er litt jalla, men det funker. Evnt så er den blå bak på spillern ment til å gå bak til forsterker som remote. Denne trenger du ikke sikring på.

har koblet opp forsterker å sånt før men lurte på om + kabelen til forsterkeren kunne gjøre samme jobben samtidig som å ''være'' remotekabel.
men er ikke så nøye om hvor den kan kobles, er på en gammel polo

Christian
19/12/12, 15:23
Såklart kan den det men da vil forsterkern stå på hele tiden, og da tapper batteriet seg.
Bare finn et sted som har +12v når tenninga er på, og huk deg inn der! :)

vegarols1
26/12/12, 13:21
Du kan koble remoten på lysan om du vil, så lenge remoten får et signal så skrur forsterkern seg på ;)