PDA

Vis full versjon : Hjelp, CD-spilleren har crasjet!



vikry
16/12/12, 23:09
Ja, det måtte jo skje før eller siden. CD-skifteren i mitt HU-850-anlegg har låst seg med magasinet full av cd-er.
Så hva gjør man. Jeg skulle vel ha klart å få enheten ut av dashbordet med litt tålmod, men hva så. Det virker lite fristende å begynne å mekke på kjøkkenbordet på denne krabaten som sikkert er full av tjuvtriks. Så hva gjør man i denne situasjonen? Går man til merkeforhandleren og ber om nåde, eller finnes der spesialverksteder (jeg bor i Bergensområdet). Når mekanikken blir så sliten at rukelet setter seg fast så lukter det utskifting av hele radiodelen synes jeg. Men finnes der en bytte ordning slik at man kan komme økonomisk levende fra det? Jeg vil gjerne ha råd fra noen som har vært i samme situasjon, eller som har generelt peiling på hva man gjør.
XC70 D5 2006

Revell
16/12/12, 23:10
Ring til BilDesign i Skien. han kan nok svare deg på det:)

C.Erstad
16/12/12, 23:11
I dette tilfelle er det vel ny spiller som skal til. Dessverre... Kan sikkert fikses på andre måter. Men ny er best.

catoers
17/12/12, 11:16
Kamera og videoteknikk på nyborg ?

MadAss
17/12/12, 21:50
Verkstedet kan mest sannsynlig ikke hjelpe deg så mye, annet enn å ta ut spilleren.
Oslo Bilstereo reparerer disse og gir 1 års garanti, har god erfaring av de fra min tidligere arbeidsplass der vi sendte inn flere spillere til Volvo.

Jorn
21/12/12, 23:21
Har samme problemet. Frydenbø skal ha 10k for ny. Sjekka med biltadiospesialisten. Dei skulle ha 7–8k for reparasjon og deler. Fann nett ein på Blocket.se som er på veg i posten til 3k+mva. Den er brukt, men eg tar sjangsen på at selger er ærlig og at den fungerer:-)

Sent from my HTC One V using Tapatalk 2

RuZleBiFf
22/12/12, 11:56
Hvorfor ikke sette inn en 2-DIN spiller som er hakket mer avansert enn HU enhetene?
Da har man jo mulighet for innebygget DAB samtidig.

Jorn
25/12/12, 22:13
Liker orginal - og syns den er finast å sjå til. Lyden er heller ikkje verst:)

vikry
30/12/12, 11:19
Hvorfor ikke sette inn en 2-DIN spiller som er hakket mer avansert enn HU enhetene?
Da har man jo mulighet for innebygget DAB samtidig.

Kan du forklare litt?

TommyG
30/12/12, 22:20
Jeg hadde det samme på min. Demonterte den etter gode instruksjoner fra Aarnes her på forumet , og fikk ut de som satt fast.
Det er vel heise mekanismen i disse som tar kvelden forstår jeg. Nå bruker jeg min med kun en CD av gangen, og har ikke noen problemer da.

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 2