PDA

Vis full versjon : Bytte tørkefilter AC?



SverreP
15/12/12, 19:10
Onsdag skel V70'n inn på verksted for å etterfylle gass på AC-anlegget. Dette er ikke blitt gjort på 6 år, og i sensommer sluttet den å kjøle. Merker det også nå, bilen blir aldri helt tørr og duggfri. Er det noe poeng i å bytte tørkefilter, eller er dette noe man bytter hvis det ryker? Mekanikeren var usikker...

locked
15/12/12, 22:12
På personbil virkar dette for å vere svært varierande praksis på, men i dei fleste tilfelle vert det aldri bytta før det er defekt (rusta hol i).

På buss ex, der vert det skifta kompressorolje og tørkefilter kvart einaste år, så eg ville nok skifta tørkefilteret. Har i alle fall gjort det på min :)

SverreP
16/12/12, 14:46
Da har jeg bestilt tørkefilter. Så vidt jeg skjønner må dette byttes når anlegget er tømt, så da kan jeg like gjerne ta det i samme slengen.



På personbil virkar dette for å vere svært varierande praksis på, men i dei fleste tilfelle vert det aldri bytta før det er defekt (rusta hol i).

På buss ex, der vert det skifta kompressorolje og tørkefilter kvart einaste år, så eg ville nok skifta tørkefilteret. Har i alle fall gjort det på min :)