PDA

Vis full versjon : får ikke start!



maarskog
15/12/12, 17:05
Hei, jeg har skiftet motor i min 98 mod v70 og får faen ikke start!! eller det vil si at motoren starter men kutter igjen med en gang, har tatt vekk startsperre og bensinpumpa sviver og går... noen andre som vet om andre kjendte problemer??

R-M-I
15/12/12, 17:13
Impulsgiver? Står vel en slags CPS(crank position sensor) på girkassen er sted?

Evt. kan kam-aksel-giveren lage krøll.

Hvordan koblet du ut startsperren? Har du sjekket om du har gnist?

gswede
15/12/12, 18:46
Høres nå ut som bensinpumpe relee, ville prøvd med en "juks" for å eliminere det hvertfall.
Ta ut releet og bridge pin 15 og 87 med en ledning, binders e.l

R-M-I
15/12/12, 19:33
Om bensinpumpa surrer og går er det nå ikke relè'et det står på?

locked
15/12/12, 22:14
Hei, jeg har skiftet motor i min 98 mod v70 og får faen ikke start!! eller det vil si at motoren starter men kutter igjen med en gang, har tatt vekk startsperre og bensinpumpa sviver og går... noen andre som vet om andre kjendte problemer??
Viss motoren startar, og stoppar igjen nesten umiddelbart (berre stoppar, ingen hosting og harking) så er det startsperra.

Som spurt tidlegare, korleis har du kobla ut startsperra?

Viss du har skifta styrehjerne til motoren så må du programmere nøklar til den eller bruke nøkkel som er parra med styreenheten fra forrige bil.

maarskog
16/12/12, 22:30
Har skiftet motorstyreenhet ja, men er en tekniker som har koblet vegg sparra i den. Eneste jeg har gjort for å ta vekk startsperren er å ta vekk immobilizer.

R-M-I
16/12/12, 22:54
En tekniker?

Jeg har tidligere kjøpt opplåste ECU'er (til andre biler) bla. på eBay :) som har vist seg å ikke vere fullt så opplåst som de utgir seg for å vere :)

Kan jo vere en idé å bare levere den til volvo og høre om de kan lese ut data fra den og sjekke status på startsperra..

maarskog
17/12/12, 10:28
En tekniker?

Jeg har tidligere kjøpt opplåste ECU'er (til andre biler) bla. på eBay :) som har vist seg å ikke vere fullt så opplåst som de utgir seg for å vere :)

Kan jo vere en idé å bare levere den til volvo og høre om de kan lese ut data fra den og sjekke status på startsperra..


Ja var en svenske som låste den opp, en bekjendt av en som jobber på et volvo verksted. Pappa jobber selv på volvo, men på lastebil avd :P