PDA

Vis full versjon : Orginallys i Volvo 850 t5 96 mod



kjetil850
14/12/12, 21:41
I denne er det jo 2pærer. en for fjern, og en for nær.
jeg vurderer å montere noe for å få bedre fjærnlys. men hvilkne pærer er det som skal være her?
H4? er usikker.
Anyone?

R-M-I
15/12/12, 08:08
Tipper mer på H1 jeg.. Og H7 i tåkelys? Men ikke ta det for god fisk.. Sjekk på osram sine sider før du handler..

Erlend
15/12/12, 10:01
H1 i begge frontlysa, og h3 i tåke :) disse pærene kan du jo kjøpe i nightbreaker. Evnt. Kan du ettermontere xenon i fjernlys, svv har ikke regler for xenon i fjernlys, så dette kan monteres. Men for guds skyld HUSK Å VELGE EN XENONPÆRE MED "R" etter seg, ikke "S". Feks. Da disse pærene er beregnet for reflektor og da ikke gir deg feil lysbilde.

todleif
15/12/12, 13:44
H1 i begge frontlysa, og h3 i tåke :) disse pærene kan du jo kjøpe i nightbreaker. Evnt. Kan du ettermontere xenon i fjernlys, svv har ikke regler for xenon i fjernlys, så dette kan monteres. Men for guds skyld HUSK Å VELGE EN XENONPÆRE MED "R" etter seg, ikke "S". Feks. Da disse pærene er beregnet for reflektor og da ikke gir deg feil lysbilde.

Det finnes regler for xenon i fjernlys og. Trenger ikkje høgdejustering og lyktespylere, men resten av reglene gjelder.

R pærer er for åpne reflektorer i nærlys for å minske strølys. Strølys i fjernlysa er jo ikkje akkurat farligt!
Uoriginale pærer har ikkje S. Det har originale pærer.

Erlend
15/12/12, 17:30
En del av de jalla xenonkitta som er for ettermontering har S. Aner ikke hvor mange idioter jeg har møtt med S pærer i vanlige reflektorer... Jeg er egentlig ikke for xenon, men tenkte bare å anbefale det i dette tilfelle :) har ikke xenon på noen av bilene mine og akter heller ikke å ettermontere det :)

R-M-I
15/12/12, 17:36
Vvme.com skal vel vere av noelunne skapelig kvalitet...

Har hørt mye negativt om f.eks Xentec

Turbovogn850
09/01/13, 08:06
H1 i begge frontlysa, og h3 i tåke :) disse pærene kan du jo kjøpe i nightbreaker. Evnt. Kan du ettermontere xenon i fjernlys, svv har ikke regler for xenon i fjernlys, så dette kan monteres. Men for guds skyld HUSK Å VELGE EN XENONPÆRE MED "R" etter seg, ikke "S". Feks. Da disse pærene er beregnet for reflektor og da ikke gir deg feil lysbilde.


Hvordan finner man ut om man har "R" eller "S" pærer?

todleif
09/01/13, 15:02
Hvordan finner man ut om man har "R" eller "S" pærer?

Kva slags type pærer er det snakk om?
I kva slags lys er pærene du snakker om?

I xenon ettermonteringskit er det veldigt sjeldent at ein bruker R pærer.

Turbovogn850
09/01/13, 15:05
Ettermonteringsett fra vvme.com
Xenon H1 kit fra HID

todleif
09/01/13, 16:52
Ettermonteringsett fra vvme.com
Xenon H1 kit fra HID

I kva slags lys er pærene du snakker om?

Turbovogn850
10/01/13, 23:44
Nærlys H1
Eller grøftelys H3

todleif
11/01/13, 16:00
Har du linselys, so velger du berre eit vanligt xenonkit. Har du åpen reflektor, so velger du R pærer. (f.eks. H1R)

R pærer er for å hindre strølys. Du har sikkert møtt biler med ettermontert xenon som blender som f:::

Eg har ikkje peiling om vvme har R pærer. (eg gidder ikkje å leite på siden)

Morgis
11/01/13, 16:22
H1R i nærlysene er fornuftig da prismene i glasset ikke er grove nok til å sile ut lysstyrken til xenon, og vil da resultere i strølys som blender.