PDA

Vis full versjon : VIDA: hva gjør funksjonen "programmering brenslepumpstart diesel"?



eab
12/12/12, 20:38
Etter å ha lest ut info om bilen vha. dice, ser jeg at det står "farddator ja" i oversikten man får over utstyr og slikt:
https://dl.dropbox.com/u/18246351/farddator.jpg

Er det slik å forstå at software for kjørecomputer er lastet inn i bilen men ikke aktivert eller noe slikt? Eller er "färddator" noe helt annet?

Og da jeg prøvde meg fram med dice og vida i går kveld fant jeg en innstilling i ecm som jeg ikke heeeelt skjønte hva gjorde. Den sto på 0 grader, jeg forandra til -60. Det står at kaldstartegenskapene kan bli bedre, og ganske riktig, i -12 startet den rimelig lett i forhold til før. Men hva er det egentlig jeg har forandret?
https://dl.dropbox.com/u/18246351/kaldstart.jpg


Ellers så er tips og triks hjertlig velkomne. Så langt har jeg fått nullstillt ditt og datt, slått av den forbaskade bakruteviskeren som går i tide og utide, fått på automatiske kjørelys med bryter i posisjon 0, slettet adapsjonen i automaten osv.

eab
17/12/12, 17:52
Ingen?

At bilen ble mer lettstartet er kanskje bare tilfeldigheter. I 18 minus var det uansett litt tungt å starte når ingen (av totalt fem!!) glødeplugger virket.

Christian
17/12/12, 20:19
Färddator er kjørecomputer, ja. Men det har du vel? Trur ikke jeg har sett en V70 uten.

eab
17/12/12, 20:22
Nope, jeg har riktig blinklysspak (med rullehjul og knapper), men ingen kjørekomputer. Bare timer til dieselvarmeren.

imalas
18/12/12, 19:51
Hvordan fikk du til auto kjørelys i dice ? Har xc90 tysk og kunne tenkt meg denne funksjonen, har dice

eab
18/12/12, 22:01
Kjørelys finner du under "diagnostik - bilkommunikation". Velg "CEM" -> "programmerade värden" -> "varselljus". Der er det tre forskjellige innstillinger for kjørelys: Flexnoll, Flexstd og Flexlgt.

imalas
18/12/12, 23:47
Kjørelys finner du under "diagnostik - bilkommunikation". Velg "CEM" -> "programmerade värden" -> "varselljus". Der er det tre forskjellige innstillinger for kjørelys: Flexnoll, Flexstd og Flexlgt.

Takker:) skal prøve den i morgen

degocostly
10/01/13, 23:24
Färddator er kjørecomputer, ja. Men det har du vel? Trur ikke jeg har sett en V70 uten.
Det finnes de uten ja

mister j
12/01/13, 22:32
Bakrutevisker av, finner jeg hvor?


Alt teit jeg skriver tillegnes herved autokorrekturen på min iPhone!!!

degocostly
18/07/13, 17:00
Opp med denne igjen. Jeg fikk slått av bakruteviskeren i revers på min 2001mod, men på min 2005 mod finner jeg det ingenplass i VIDA? Det er veldig på ting jeg kan endre på iforhold til på 2001modellen..?

C.Erstad
18/07/13, 17:54
Bakrutevisker av, finner jeg hvor?


Alt teit jeg skriver tillegnes herved autokorrekturen på min iPhone!!!

Tenke tenke... Mener det er i CEM.