Skorp
12/12/12, 14:47
Lager en tråd for å poste noe bilder og updates om 740n.
Skulle først være vinterbil, men med ny motor kan det hende jeg har den lenger!
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/12/578.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/12/579.jpg
b230f motoren holdt ikke langt ut i vintersesongen
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/12/580.jpg
Fine linjer! Elefanten står klar til løfting!
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/12/581.jpg
Slik står den nå. kun motorfester og noe plank som holder motoren oppe... tar den muligens ut i kveld etter jobb..
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/12/582.jpg
Begynnelsen på interiøret.. Noen Cobra stoler som har lugget her i garasjen i all evighet, og blitt lakket svart! Ikke pent, men digge å sitte i!
Jeg sveisa også festene for langt bake, så må lage meg nytt! Passasjeren skal få dette setet :) Kult ratt som jeg hadde på en Golf engang, har også tute med tidsriktig " VOLVO " på :D
Lukter skikkelig sump inne i bilen, taktrekket er gåent.. så skal vell ribbe alt etterhvert! Kaldt om vinteren, men overlever vell!
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/12/583.jpg
Turboen som jeg fikk med
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/12/584.jpg
VX3 kam, Skal vell funke greit på turbo motor? God effekt men "for mye" toppdrag i forhold til bunndrag?
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/12/585.jpg
Er dette en "gullhjerne"?
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/12/586.jpg
Dyse fra F motoren.. Går dette å bruke kun til oppstart? Kode: 0280150763 197cc Motstand: 14.5Ohm
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/12/587.jpg
Også disse som står på motoren! Kode: 0280150804 311cc Motstand: 2.4Ohm
En kompis har noen Saab dyser.. Skal se hvilke egenskaper de har.. Må isåfall være samme mengde sprut på FK dysene, men samme Ohm som dysene fra orginal F motor?
Planer:
-Sette inn B230FK motor
-Sette inn bøttestoler
-Sette inn et ratt som er rundt, og ikke usentrert som det orginale 740 rattet
-Ribbe innvendig og muligens kappe litt i panser, bagasjerom og bakdører for vektredusering. Mulig å lette den til 1200kg?
-Fikse brekk
-Kappe fjører bak
-Ny lykt venstre bak
-Fikse ratlook stuk på den
-Spinne
Fullførte planer:
-Stappa en råde gjennom blokka
-Sveisa diff
-Kappa fjører fremme
Kommer flere updates sånn etterhvert, ikke det mest spennendes prosjektet, men skal prøve å poste litt bilder osv. Viser det seg at dette funker gull, så blir det fokusert på understell for å få den god å rask rundt bane og autoslalom :) Nå skal den bare brukes til å slite ut dekk og råne :)
Skulle først være vinterbil, men med ny motor kan det hende jeg har den lenger!
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/12/578.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/12/579.jpg
b230f motoren holdt ikke langt ut i vintersesongen
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/12/580.jpg
Fine linjer! Elefanten står klar til løfting!
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/12/581.jpg
Slik står den nå. kun motorfester og noe plank som holder motoren oppe... tar den muligens ut i kveld etter jobb..
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/12/582.jpg
Begynnelsen på interiøret.. Noen Cobra stoler som har lugget her i garasjen i all evighet, og blitt lakket svart! Ikke pent, men digge å sitte i!
Jeg sveisa også festene for langt bake, så må lage meg nytt! Passasjeren skal få dette setet :) Kult ratt som jeg hadde på en Golf engang, har også tute med tidsriktig " VOLVO " på :D
Lukter skikkelig sump inne i bilen, taktrekket er gåent.. så skal vell ribbe alt etterhvert! Kaldt om vinteren, men overlever vell!
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/12/583.jpg
Turboen som jeg fikk med
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/12/584.jpg
VX3 kam, Skal vell funke greit på turbo motor? God effekt men "for mye" toppdrag i forhold til bunndrag?
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/12/585.jpg
Er dette en "gullhjerne"?
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/12/586.jpg
Dyse fra F motoren.. Går dette å bruke kun til oppstart? Kode: 0280150763 197cc Motstand: 14.5Ohm
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/12/587.jpg
Også disse som står på motoren! Kode: 0280150804 311cc Motstand: 2.4Ohm
En kompis har noen Saab dyser.. Skal se hvilke egenskaper de har.. Må isåfall være samme mengde sprut på FK dysene, men samme Ohm som dysene fra orginal F motor?
Planer:
-Sette inn B230FK motor
-Sette inn bøttestoler
-Sette inn et ratt som er rundt, og ikke usentrert som det orginale 740 rattet
-Ribbe innvendig og muligens kappe litt i panser, bagasjerom og bakdører for vektredusering. Mulig å lette den til 1200kg?
-Fikse brekk
-Kappe fjører bak
-Ny lykt venstre bak
-Fikse ratlook stuk på den
-Spinne
Fullførte planer:
-Stappa en råde gjennom blokka
-Sveisa diff
-Kappa fjører fremme
Kommer flere updates sånn etterhvert, ikke det mest spennendes prosjektet, men skal prøve å poste litt bilder osv. Viser det seg at dette funker gull, så blir det fokusert på understell for å få den god å rask rundt bane og autoslalom :) Nå skal den bare brukes til å slite ut dekk og råne :)