PDA

Vis full versjon : Gnagelyd fra clutch 99' s70



Haakon
11/12/12, 22:33
Jeg har akkurat kjøpt meg en s70, og har gnagelyd fra clutch, ved relativt stor påkjenning. Slik som det er beskrevet i kjøpsguiden.

I kjøpsguiden sies det at det trengs litt service på clutch. Men hva vil dette si?
Hva må gjøres, og hvor mye jobb er det? Evt. Delekostnader?

Håkon

Haakon
19/12/12, 19:56
Ingen som kan svare meg på dette? :)

Hilsen Håkon

brynna
19/12/12, 20:31
Kan du spesifisere når lyden oppstår? Slipper opp pedal?? Ved akselerasjon??
Skriv litt mer...

Haakon
19/12/12, 20:45
Det er kun når jeg skal begynne å kjøre, i det jeg slipper clutchen. virker som lyden kommer når det blir motstand, rett før bilen begynner å trille.
hører ikke denne lyden ellers.

ola normann
20/12/12, 08:11
kan lyden beskrives som en lav frekvens uling/jamring?

R-M-I
20/12/12, 09:18
Trust lager\utløserlager?

brynna
20/12/12, 17:56
Er usikker her. På min 850 var utløserlager defekt. Ulyd kom kun da clutch var trykket inn. DVS da utløserlageret var i rotasjon. Mener du skal ha konstant ulyd når du holder pedalen inne ved defekt lager.

Har heller tro på at det kan være "kast" i lamellen slik at den møter trykkplaten ujevnt. Kan også være at lamellen er mye slitt og at noe av belegget har "falt av"

Naske
20/12/12, 18:43
Det er kun når jeg skal begynne å kjøre, i det jeg slipper clutchen. virker som lyden kommer når det blir motstand, rett før bilen begynner å trille.
hører ikke denne lyden ellers.

Jeg har akkurat det samme fenomenet når bilen er kald, gjerne etter noen dager der den har stått ubrukt.

Når jeg skal trille avgårde fra stillestående første gang på morgenen hører jeg en ca 1 sekunders lang "jamrende"/"ulende" lyd akkurat når clutchen tar kontakt og jeg får fart. Jeg bryr meg ingenting om dette, clutchen har jo tross alt gått 275 000 km. Når drivverket er varmt merker jeg ingenting.

R-M-I
20/12/12, 18:45
Min 855 har sunget sørgelige sanger ved igangsetting når bilen er kald også til tider.. Men lyden gir i løpet av et sekund, så jeg tar det ikke så tungt :)