PDA

Vis full versjon : Sette motor tilbake til original programvare?



iStereo
11/12/12, 21:04
Jeg har en tunet bil med RICA sin iSoftloader. Jeg vurderer å gå tilbake til original programvaren for bilen. Bilen virker helt normalt i dag, og den går som et uvær.. :) Men jeg har lest, og da spesielt på broom.no at de fraråder å tune en bil som har gått mere enn 100 000 km. Min har nå gått ca 185 000 km. Og jeg tenker da spesielt på levetiden til turboen.

Alle servicene er fulgt opp på bilen og den har blitt meget godt behandlet i sin leve tid. Jeg vil jo helst unngå at ting ryker (les; turbo) pga at jeg har tilført en ekstra belastning på motoren med å trimme den. Hva tenker dere om dette? Er det egentlig så smart å trimme en såpass gammel bil med mye kilometer? Selv om dette er ‹gøy›, og den føles mere rett med disse ekstra kreftene under panseret?

Fordi jeg antar at den slites nok hardere og fortere med tunet programvare kontra original programvare.. eller? Play it safe.. og legge tilbake original eller beholde ‹gøy faktoren› med tunet versjon?

golden girl
11/12/12, 21:15
Behold den som den er nå,slitasjen blir ikke høyere om du styrer gassfoten som den er nå.Kjekt å ha litt ekstra krefter ved f.eks forbikjøring vel.