PDA

Vis full versjon : Diesel/kupé-varmer starter ikke.



bakhjul
11/12/12, 07:53
Har en 2010 V70 med diesel/kupe-varmer. Men i dag hadde jeg satt den på, men bilen var ikke varm når jeg kom ut, 5min etter satt tid. Det var -11 ute. Sto heller ingen form for feilmelding, og det er halv tank på bilen.

Er det noe annet enn tidsuret jeg må aktivere?

bakhjul
11/12/12, 14:51
Må Direktestart Parkvarmer alltid stå PÅ?
Leser i instruksjonsboka:
PÅ: parkeringsvarmeren påslått manuelt eller med programmert tidsur.

Om ekstravarme står dette:
Om ekstravarmeren kompletteres med tidsur funksjonen, blir det en brenseldriven kupévarmer.

Stig-Arne
11/12/12, 19:05
Starter varmeren om du slår på direktestart?

bakhjul
11/12/12, 20:17
Ja, den startet med en gang.

Er det viktig at nøkkelen står i når man programmerer timeren, eller kan jeg ha nøkkelen ute?

Stig-Arne
11/12/12, 21:06
Nøkkelen trenger ikke være i nei.
Prøv en gang til og gå ut før tiden du har satt. Ved 11 minus blir det fort kaldt i bilen etter varmeren er stoppet.

bakhjul
11/12/12, 21:49
Jo, men det var enorm hard is på rutene, så det ville aldri vært så mye om varmen hadde vært på. Jeg var der ca 5min etter programmert tid.

MadAss
11/12/12, 21:52
Det ligger en kampanje på en del biler fra 2010-2012 med en feil i CEM som gjør at tidsuret ikke alltid fungerer. Dette er kun en programvarefeil, og repareres med en oppdatering av CEM programvaren.
Kan ikke garantere at det er kampanje på din bil, men ganske trolig i og med at varmer starter på direktestart. Om der er ingen feilkoder, oppdater CEM og CPM.

bakhjul
11/12/12, 22:11
Ok. Det er vel da en garanti sak det da? Jeg mener og huske at jeg ikke hadde disse feilene i fjor.

Er det noe som ikke oppdateres på servicer? Jeg hadde for en mnd bilen inne på 60.000km service(autorisert volvo verksted).

bakhjul
12/12/12, 07:51
I dag var det -17 og når jeg kom ut til bilen var den isfri og varm. Jeg skjønner ikke noe!

Rasp
12/12/12, 12:47
min oxo har hadde i fjor vinter problemer med å tenne/brenne i starten å slo seg av igjen, men har ikkje hatt problem med det siden, nå kjører ej den minimum en halv time kvar gong, he masse småkjøring på bilen so ej he deaktivert autostarten på min brennar,
og tidsuret får du vel ikkje stille inn uten tenning er av, dette er på en 08 mod av nye typ

MadAss
12/12/12, 17:17
Er i de par siste ukene der har vært stor pågang på verkstedet for varmer som starter bare av og til. Har du norsk bil, er det bare å reise på verksted for reklamasjon :)

bakhjul
12/12/12, 17:27
Bilen er kjøpt på Bilia, men tror de hentet den i Sverige, har det noe å si?

Og hva koster det å få installert en vedlikeholdslader?

MadAss
12/12/12, 20:41
Svenske biler har bare to års garanti. Men du har jo uansett forbrukerkjøpsloven på 5 år, på deler som er ment for å vare lenger. Om det er snakk om programvareoppdatering, så er det iallefall ikke brukerfeil, og bør dekkes.

Montering av vedlikeholdslader varierer veldig i pris. Tror ikke volvo har en egen lader. Du kan jo kjøpe denne: http://www.defa.com/no/automotive/powersystems/produkter/ladepakker/charge_kits/ for permanent innstallasjon. I tillegg kjøper du volvo sitt originale frontinntak med delenr 30730675. Det koster 500 kr. Er ikke nødvendig, men ser litt penere ut.
Frontinntaket er det samme som du ser på denne linken: http://accessories.volvocars.com/AccessoriesWeb/Accessories.mvc/sv-SE/NO/V70(08-)/2010/D5/all/L.H.D/ShowDocument/VCC-450045.


Er jo ikke noe problem å montere dette selv.



Om du vil ha en løs lader, så er jo disse her veldig gode: http://ctek.com/no/no

lyskespark
19/12/12, 11:21
Hmm, de siste par ukene har jeg slitt med av varmeren av og til ikke starter når jeg bruker VOC-app'en. Verken som direktestart eller som timer. Den starter fra direktestart i bilen.

Det er rikelig med diesel og når jeg forsøkte å lade litt ekstra på batteriet for noen uker siden, var det ikke rare tiden som gikk før laderen synes det var fullt. Dette er en 2012 V70 fra i våres.

Pjoltergeist
19/12/12, 12:46
Hmm, de siste par ukene har jeg slitt med av varmeren av og til ikke starter når jeg bruker VOC-app'en. Verken som direktestart eller som timer. Den starter fra direktestart i bilen.

Det er rikelig med diesel og når jeg forsøkte å lade litt ekstra på batteriet for noen uker siden, var det ikke rare tiden som gikk før laderen synes det var fullt. Dette er en 2012 V70 fra i våres.

Du er ikke alene; Volvo opplyser til meg at det er pga ustabilitet med deres nettleverandør. Nå har jeg imidlertid '11 V70, men VOC mot varmer tror jeg benytter SMS i begge tilfeller...
Funka ikke i går, men i dag er den fin igjen.

lyskespark
19/12/12, 13:37
Du er ikke alene; Volvo opplyser til meg at det er pga ustabilitet med deres nettleverandør. Nå har jeg imidlertid '11 V70, men VOC mot varmer tror jeg benytter SMS i begge tilfeller...
Funka ikke i går, men i dag er den fin igjen.

Det var da ennå godt å høre...at andre også har vært kalde på morran altså ;-). Finnes det noe sted å se status på denne feilsituasjonen eller?

Pjoltergeist
19/12/12, 14:21
Det var da ennå godt å høre...at andre også har vært kalde på morran altså ;-). Finnes det noe sted å se status på denne feilsituasjonen eller?

Ikke så vidt jeg vet. Jeg tok kontakt med Volvo via FB.

bakhjul
22/02/13, 00:24
Fikk beskjed av Volvo verkstedet at det var glødepluggen. Hvorfor jeg ikke fikk noe feilmelding var pga den funket i blant.

Noen som vet om det er vanskelig å bytte den delen? Har en kyndig mekaniker som kan hjelpe, men vil ikke spør om det er en stor jobb.