PDA

Vis full versjon : Justere turbotrykk på 2,5t i V70



Svirre
10/12/12, 22:11
Har B5254t4 motor i min bil, så lurer jeg på om det er skadelig uten å chippe ved å justere opp fra 0,3bar til 0,7-0,8 bar? Prøvde litt i stad, men lambda lampa begynte å lyse etter en kort periode. Regner med at det kommer av at den registrer for høyt trykk. Alt går normalt, ingen ulyder og godt pådrag. Men spørsmålet er om bensinblandinga blir for mager eller regulerer det seg selv? Litt ukjent området detta med bensin turbo :p

locked
10/12/12, 22:24
Chiptuning, ferdig innlodda hos BSR for 3000sek. Så slepp du å plagast noko meir med det :)

Svirre
10/12/12, 22:32
Chiptuning, ferdig innlodda hos BSR for 3000sek. Så slepp du å plagast noko meir med det :)

Men det skader ikke? :) Sånn inntil videre?:rolleyes: Plages ikke med at lambda lyser opp, men greit at ting henger i sammen :)

locked
10/12/12, 22:43
Motoren har bankesensorar, så så lenge du køyrer på 98oktan så skulle det nok gå greit.

Svirre
10/12/12, 22:45
Motoren har bankesensorar, så så lenge du køyrer på 98oktan så skulle det nok gå greit.

Prøve å få tak i chip da...

Svirre
10/12/12, 22:55
Motoren har bankesensorar, så så lenge du køyrer på 98oktan så skulle det nok gå greit.

Hva er det egentlig? :p :o

locked
10/12/12, 23:24
Hva er det egentlig? :p :o
En mikrofon fastskrudd i motorens topp sånn at motorstyreenheten kan gjenkjenne den karakteristiske lyden av tenningsbank og ordne opp i problemet før det er for seint. Er to stk montert på 5'erane til Volvo :)

Det blir litt som et stetoskop til motorstyreenheten :)

Svirre
11/12/12, 07:01
En mikrofon fastskrudd i motorens topp sånn at motorstyreenheten kan gjenkjenne den karakteristiske lyden av tenningsbank og ordne opp i problemet før det er for seint. Er to stk montert på 5'erane til Volvo :)

Det blir litt som et stetoskop til motorstyreenheten :)

Kjekt å vite :) Genial løsning egentlig. Så med chippa hjerne så vil den oppfatte karakteristikken som helt riktig hvis turbotrykk er skrudd opp?

julen
11/12/12, 17:25
jeg har en hjerne med innlodda BSR chip i leiggende hvis du er interisert:)

mener å huske jeg betalte 3500kr ferdig inlodda...
jeg skal selfølgelig ikke ha så mye for chipahjernen.

mener å huske biln min ladda ca 07-08bar med denne chipen men jeg skrudde på litt mer så jeg havna på ca 1-1,2 bar .

har stått i en 1997/1998mod 2.5 turbo med manuel kasse.

locked
11/12/12, 17:27
Kjekt å vite :) Genial løsning egentlig. Så med chippa hjerne så vil den oppfatte karakteristikken som helt riktig hvis turbotrykk er skrudd opp?
Den vil vel heller tilføre nok bensin til at det ikkje oppstår tenningsbank i utgangspunktet :)

volvo740
13/12/12, 00:24
jeg har en hjerne med innlodda BSR chip i leiggende hvis du er interisert:)

mener å huske jeg betalte 3500kr ferdig inlodda...
jeg skal selfølgelig ikke ha så mye for chipahjernen.

mener å huske biln min ladda ca 07-08bar med denne chipen men jeg skrudde på litt mer så jeg havna på ca 1-1,2 bar .

har stått i en 1997/1998mod 2.5 turbo med manuel kasse.


Kan den hjærnen pass i min 2.0turbo jule? 98mod.
mein æ har lessi at værtfall hjærne i fra 2,3 passe?


§16 Skriftspråk
SMS-språk og dialekt er ikke tillatt. For at alle, uavhengig av boplass, skal kunne lese det du skriver krever vi at du unngår å bruke dette. Benytt bokmål, nynorsk eller det gjeldene språket i ditt hjemland. (F.eks svenske, dansk, engelsk)

julen
13/12/12, 17:25
passe å går godt det ja:) har selv brukt hjernen i en 2.3 v70 T5 å:)


Kan den hjærnen pass i min 2.0turbo jule? 98mod.
mein æ har lessi at værtfall hjærne i fra 2,3 passe?


§16 Skriftspråk
SMS-språk og dialekt er ikke tillatt. For at alle, uavhengig av boplass, skal kunne lese det du skriver krever vi at du unngår å bruke dette. Benytt bokmål, nynorsk eller det gjeldene språket i ditt hjemland. (F.eks svenske, dansk, engelsk)