PDA

Vis full versjon : Motorrep. søkes i oslo området



Morgis
10/12/12, 13:05
Noen på østlandet som har lyst på et lite overhalingsprosjekt?
Gamlenaboen med navn Silje;
2214
har mest sannsynlig hatt for lite frostveske på motoren.
Fryst vann, ingen kjøling, død toppakning er min konklusjon over telefonsamtale.
Deler bestiller vi i forkant fra FCP.
Evnt, noen som er interessert i å kjøpe bilen slik den står?
2215

Bilen står i Blaker i Akershus.
Sviver fint, men ryker hvitt og det er trykk i ekspansjonstank

850GLTsilver
10/12/12, 22:49
Er det Silje som skal overhales?

Pent kjørt da eller?

Men motoren ja. Åssen motor er det da Morgis?

Oslo Motorsenter er jo ellers en flink gjeng, særlig på disse femmerne.
Er en ordentlig Volvoentusiast der.

Den til venstre eller høyre?

Christian
10/12/12, 22:52
Tråden ligger i 850 / X70 kategorien. Jeg tror det er et hint. :D

850GLTsilver
10/12/12, 22:58
Tråden ligger i 850 / X70 kategorien. Jeg tror det er et hint. :D

Tja, er vel en del motorer å velge i da er det ikke? :p

Volvo-Lars
10/12/12, 23:00
Type motor er det i den?

Christian
10/12/12, 23:01
Tja, er vel en del motorer å velge i da er det ikke? :p

Joda, men siden vi vet det er en 850, vet vi også at det er bilen til venstre på bildet.
Og siden den er avbildet med skilt, vet vi også at det er en B5252S motor. :)

Volvo-Lars
10/12/12, 23:09
Bytt motor.

850GLTsilver
10/12/12, 23:14
Joda, men siden vi vet det er en 850, vet vi også at det er bilen til venstre på bildet.
Og siden den er avbildet med skilt, vet vi også at det er en B5252S motor. :)

Jodda, for den som gidder å lete opp slikt så. :p

Fin motor forresten.

Morgis
11/12/12, 07:24
Bytte motor for ei toppakning? Er jo en enkel operasjon å skifte toppakninga, langt mer omfattende å skifte hele motoren. :)

Volvo-Lars
11/12/12, 08:03
Bytte motor for ei toppakning? Er jo en enkel operasjon å skifte toppakninga, langt mer omfattende å skifte hele motoren. :)

Smak og behag selvfølgelig. Vil si det er like mye jobb og bytte motor som toppakning på en 5er.

Når far sin 2.0 10v tok kvelden etter 290km så var ikke valget vanskelig. Blei 2.5 20v.

Morgis
11/12/12, 11:26
en 5-er sier lite. er det turbo, er det mer jobb, er det AWD er det enda mer jobb.
Men en standard NA femmer er fin å bytte toppakning på.

Oppgradering til 20V blir ikke aktuelt. Da er det plutselig veldig mye jobb.
Toppakningsskifte rimelig og greit for å få den på hjul igjen.
Kunne gjort dette selv, men garasjen er fyllt opp med materialer og kjøkkeninnredning, samt oslo og kristiansand utgjør en liten ulønnsom avstand