PDA

Vis full versjon : Hvordan få ut instrumentet på 940 interiør? og hva kan være galt med temp måler?



Voolvoo
07/12/12, 20:50
Får ikke ut instrumentet av bilen.. Har tatt 2 skrutrekkere å dytta inn i de 2 hullene med klips bak.. Men det sitter noe sykt. Noe jeg gjør feil? :P


Ang temp måler; Det er derfor instrumentet skal ut.

I motor rommet er det en sensor med 2 ledninger til (skal det ikke være en enkel gul ledning?)
Kan den f.eks være gåen? jeg har mulighet til å ohme om noen vet hva verdien skal være :)
Evt hva annet kan det være? :)


-Thomas

n0gga
07/12/12, 21:50
Hadde mitt ute seinest idag :)
Bare å dytte rett inn i hulla, samtidig som du drar ut dekselet.
Jeg bruker å ta én side om gangen :)

Voolvoo
07/12/12, 21:52
Prøvde det i går :P Og jeg TOK I skikkelig :P Rikker seg knapt :S

OleE
07/12/12, 22:06
Som sakt.. ta et skrujern inn i hullet. og ett inn i siden og vipp ut den metall plata. (ja du må bruke makt)
Jeg hadde tatt ut instrumentpanelet og loddet over alle punktene i første omgang.
Min tankmåler og turteller var defekt. loddet over alle punktene, har funket som gull siden..
Greit å begynne der før du går videre med feilsøkingen.. :)

Voolvoo
07/12/12, 22:59
Takker for svar :) skal prøves :)

Voolvoo
09/12/12, 13:35
Temp måleren virka litt i går for første gang :P Så det er ihvertfall dårlig kontakt baki der:P Bare det å få ut instrumentet.. :P

OleE
09/12/12, 13:45
hehe. jeg pleide å slå litt i dashbordet så begynte tankmåleren min å funke.. grei måte å sjekke hvor mye bensin man har... :p
Bare å få det ut og gå over alle punktene.

har ikke noe bilde av instrumentpanelet, men her er et rele jeg fiksa i sommer
http://forum.vccn.no/

Om du ikke har gjort det før, er det bare å plassere loddebolten på alle loddepunktene.
du trenger som regel bare og varme opp de gamle punktene, men anbefaler deg å legge på en liten klatt ekstra på alle punkt.. så slepper du å ta det ut igjen senere :)

Voolvoo
09/12/12, 15:59
Takk for bilder:) lyset kom når vi slo oppå dashen :P Så lettvint ut det :) Loddebolt har jeg også, så det skal jeg ordne.. Bare det med å få ut det panelet da -_- Plasten knekker garantert :P

mannjern
19/12/12, 08:46
kan hende jeg spør veldig dumt nå, meen da får man iallefall svar! :)
Lønner det seg å lodde over alle punktene slik at dem holder seg bedre?
Jeg sliter med lyset til utetempen min..

OleE
19/12/12, 09:21
Strengt talt, trenger du ikke å lodde over alle punktene. De fleste pleier bare å lodde over det punktene som ser dårlige ut, men jeg anbefaler alle å varme opp alle punktene bak panelet, samt legge en liten ekstra klatt med ny lodd over alle punkt..
Grunnen til at jeg anbefaler folk å gå over alle punktene er enkelt og greit, så de slepper å ta det ut igjen om et år, for å lodde de punktene de ikke tok.. :p
Det er en 15 min jobb, så er ikke noe vits å slurve etter min mening.
Btw, er litt usikker på hvordan det ser ut med en ute tempmåler, da jeg ikke har dette i min bil.

mannjern
19/12/12, 09:32
ok. Takk! :)