PDA

Vis full versjon : Dårlig varme i 740 turbo (Vacuum apparatet)



Voolvoo
07/12/12, 20:46
Har nettop byttet varmeregisteret fordi det lakk inn i bilen. etter jeg gjorde det får jeg ikke noe skikkelig temperatur i bilen :S (tipper ca 17grader på maks uansett hvor lenge jeg kjører)
Det nye registeret er av merket klokkegård eller klokkemann eller noe sånt.. fra danmark
Vifta fungerer plutselig ikke på hakk 1 eller 5 lengre heller.. det gjorde den før :P


Kan jeg ha satt på slangene feil i motor rommet f.eks? Slangen med Vacuum ventilen skal være øverst?

Andre ting som kan forårsake dette? :)


-Thomas

Voolvoo
10/12/12, 20:03
Grunnen til at vifta tuller er tydeligvis dårlig kontakt på motstanden :) vipper litt på ledningene så hender det at den kommer seg :P
Temperaturen derimot.......

R.G
10/12/12, 20:41
slange med vacumventilen (varmeapp kran) skal på den nederste. men har ikke stort å si.

men når du drev inni varmeapp, du har ikke vippa av wire til friskluft? er en wire til det hvis du har vanlig 740 turbo varmeapp som er vacuumstyrt. da regueres varmen via den wire, og ventilen på slangen på torpedo stenger kun vann når du setter varmeregulering helt på kaldest

Voolvoo
10/12/12, 22:23
Da skal jeg bytte om plasseringene på slangene, ventilen sitter øverst nå :P(alt må prøves, må det ikke? ;)

er ikke no wire her, men var ett slags ''stag'' som går elektronisk. prøvde å vippe på den manuelt, å da ble det kaldere kan en trygt si :P så den er ok :) (edit) Eller, er det en slags måte å justere denne på? at den skal strammes ekstra på ett vis? for den glapp av når jeg tok av slanger og ledninger.

Å jeg får kald luft når jeg setter den på kaldt eller eventuelt stenger vacuum ventilen for hånd når noen andre sitter i bilen :P
Varmeapparatet kommer nok fra en 940 med AC men så vet jo ikke jeg om det er noen forskjell? :P . bilen er orginalt en 745GLE :)

Jeg trur også at noen har vært å klødd på apparatet før... :P den midterste kanalen ved midtkonsollen var ''blokka'' ved hjelp av en bit av en iskremboks og stifter.. sikkert for å slippe den værste glykol lukta tenker jeg... :P

R.G
10/12/12, 22:26
aha har det type apparatet du ja. ja da er det kun staget som går elektrisk som regulerer. men du får kjenne hvor varme vannslangene igjennom torpedo blir da:)

Voolvoo
11/12/12, 17:53
de slangene blir like varme som nedre vannslange fra radiatoren :P
Er det apparatet fra 940 turbo? :) søppel eller ikke? :P vær ærlig ;)

850GLTsilver
11/12/12, 18:11
de slangene blir like varme som nedre vannslange fra radiatoren :P
Er det apparatet fra 940 turbo? :) søppel eller ikke? :P vær ærlig ;)

Radiatoren som den store der foran? Når du står på tomgang? Helt vanlig.
Særlig om du har EL-vifte. Da er det ikke mange gradene i forskjell oppe og nede etter en stund.

Dersom det er slangene til registeret, så må du rett og slett sjekke om det er noe som blokkerer lufta, ELLER om du har fått lufta kjølesystemet godt nok.
Er ikke helt sikker på hvordan varmeapparatet ser ut på denne, men registeret er høyt oppe, er det ikke?

R.G
11/12/12, 18:32
de slangene blir like varme som nedre vannslange fra radiatoren :P
Er det apparatet fra 940 turbo? :) søppel eller ikke? :P vær ærlig ;)

er da bra varmeapp det.

sjekka termostaten din?