PDA

Vis full versjon : Siderute i bagasjerom 850



Johannes
07/12/12, 14:09
Hvordan skifter man siderute i en stasjonsvogn?
Er den limt eller hva ska til for å skifte ?

850GLTsilver
07/12/12, 22:11
Den er limt ja.
Hva slags skade har du på den?
Ny rute monteres med slikt lim som den gamle sitter i.
Ette rå ha fjernet ruta, så bør man rense flensen ruta sitter i nøye, deretter ha å den foreskrevne tykkelse/mengde lim før den nye ruta trykkes på plass og holdes der til limet har herdet.

Johannes
08/12/12, 01:01
Den er knust, etter at det sto saker bak der som veltet mot ruta!:mad:
Har delebil stående, å der er ruta hel så tenkte å ta ut den å sette inn .
Skal ta ut den som er knust først for da regner jeg med att jeg ser litt hvordan man skal gå frem.
Hvordan skal jeg evt få løsnet limet på den ruta som er hel å få den ut uten at jeg knuser den også?? Noen tips???

TheStig
08/12/12, 17:58
Den er knust, etter at det sto saker bak der som veltet mot ruta!:mad:
Har delebil stående, å der er ruta hel så tenkte å ta ut den å sette inn .
Skal ta ut den som er knust først for da regner jeg med att jeg ser litt hvordan man skal gå frem.
Hvordan skal jeg evt få løsnet limet på den ruta som er hel å få den ut uten at jeg knuser den også?? Noen tips???

Hvis det er noen sjans for at du får til å stikke en streng gjennom limet, så kan kanskje el-gitarstrenger være et alternativ. Vet de ofte bruker pianostreng til å sage rundt bilvinduer, men med elgitarstrenger så får du en pakke med 6 forskjellige tykkelser strenger til ca 105kr. De 3 tynneste strengene er uten riller som skjærer godt, og de 3 tykkere er med riller som sager litt bedre.

850GLTsilver
10/12/12, 23:31
TheStig is the man.

TheStig
11/12/12, 09:16
TheStig is the man.

Javel? hehe.. :o

volvoRsport
11/12/12, 10:28
Ny rute monteres med slikt lim som den gamle sitter i.

Hvis det er likt som på 945 så er den festet med butylteip.