PDA

Vis full versjon : 850 blir kaldere under kjøring.



Froyd
06/12/12, 21:50
Har en 2,0 - 850 som når normal temp når jeg står stille , men når jeg har kjørt 3 min går måleren nedover mot nedre røde merke.
Noen forslag?
Når jeg prøver å lufte den uten lokk , så koker den over og når vifta starter synker nivået igjen...

Christian
06/12/12, 22:23
Bytt termostat. :)

Froyd
06/12/12, 22:25
Den er flunka ny...

gswede
06/12/12, 22:26
ikke glem tempsensoren når du først er i gang med termostatbytte.

Froyd
06/12/12, 22:30
har bytta begge deler nylig.. merkelig feil.. lurer på om radiator er tett?

gswede
06/12/12, 22:36
neppe, heller mer mot at du har fått en defekt termostat evnt lavt kjøleveskenivå. Det skal koke når du tar av lokket på ekspansjonstank.

Froyd
06/12/12, 22:41
Ok.. var biltema termostat jeg satte inn.. mulig den er defekt..

Froyd
06/12/12, 22:41
Men det vil si at den ikke lukker?

Svirre
06/12/12, 23:20
Hørtes ut som def. termostat ja. Kan ikke si noe annet kan forårsake det.

850GLTsilver
07/12/12, 01:03
Ok.. var biltema termostat jeg satte inn.. mulig den er defekt..

Monterte du ekstra pakning?

Nødvendig på disse motorene.

Pakningen som er med er for tynn. Gjelder også originaltermostater er jeg blitt fortalt. Derfor er det en servicemelding på dette hos Volvo.

Froyd
08/12/12, 20:01
Jepp. Ut med Biltema termostat og inn med en fra mekonomen....plutselig alt i orden..

Naske
08/12/12, 20:18
Jepp. Ut med Biltema termostat og inn med en fra mekonomen....plutselig alt i orden..

Biltematermostater er noe jeg holder meg langt unna. Husker da jeg skaffet en slik til Daf-volvoen min, etter mye trøbbel endte det også med at jeg kjøpte skikkelig vare.

Daruu
08/12/12, 21:32
bcb sine termostater bør man også holde seg unna...

gswede
08/12/12, 23:44
Det aller meste av originaldeler hva gjelder tenning, sensorikk etc kan også kjøpes hos Hellanor, så slipper du mellomleddet og påslaget til volvoforhandleren..

850GLTsilver
10/12/12, 23:03
Er ikke termostatene i seg selv som er problemet, hverken hos BCB eller BILTEMA.
MEN pakningene som følger med fra disse er tynnere enn de bør være og man bør helt klart følge rådet gitt fra Volvo i et serviceskriv om å montere den ekstra O-ringen som er med i esken sammen med termostaten. Kjører på Biltematermostat på begge mine uten noen som helst problemer. Men jeg monterte den O-ringen da. :cool:

Gustav850
11/12/12, 21:41
Har samme problem i min bil.
Testet idag 2 termostater. Biltema og original Volvo. Begge merket 90 grader.
Volvo termostaten begynte å åpne seg på 84 grader, mens Biltema sin begynte å åpne seg på 94 grader. Det er 10 grader i forskjell.
Skal bytte i min imorgen og tror jeg går for Volvo sin. Var ingen o-ring med den jeg har. Hvor monterer du den Silver?

locked
11/12/12, 22:00
Har samme problem i min bil.
Testet idag 2 termostater. Biltema og original Volvo. Begge merket 90 grader.
Volvo termostaten begynte å åpne seg på 84 grader, mens Biltema sin begynte å åpne seg på 94 grader. Det er 10 grader i forskjell.
Skal bytte i min imorgen og tror jeg går for Volvo sin. Var ingen o-ring med den jeg har. Hvor monterer du den Silver?
Fint med 94grader om vinteren :)

850GLTsilver
11/12/12, 22:21
Har samme problem i min bil.
Testet idag 2 termostater. Biltema og original Volvo. Begge merket 90 grader.
Volvo termostaten begynte å åpne seg på 84 grader, mens Biltema sin begynte å åpne seg på 94 grader. Det er 10 grader i forskjell.
Skal bytte i min imorgen og tror jeg går for Volvo sin. Var ingen o-ring med den jeg har. Hvor monterer du den Silver?

Skrivet som jeg fikk med en original-termostat for snart ti år siden sa at ringen skulle monteres mellom termostat og øvre termostathus.
Skjønte ikke bæret den gangen men gjorde som de sa.

bullxo
12/12/12, 15:52
Prøvde meg på en biltema termostat i fjor sommer... var ikke pakninga som var med stemmte ikke i det hele tatt... termostaten slang rundtomkring nedi sporet sitt.... heldigvis var pakninga på den jeg tok ut hel.. Men etter 3-4mnd så begynte temperaturen å synke igjen... Bytta til ny original, ( var ikke med noen ekstra pakning) har funket knall siden.. :)

Gustav850
12/12/12, 22:08
Volvo har tydeligvis gjort noe med dette.:D Pakningen har nå rett størrelse. Diameteren på Volvo termostat er nå 58mm så den passer nå uten o-ring.
Biltema sin er 55mm med pakning, så her må det fortsatt en o-ring til.