PDA

Vis full versjon : Dårlig frag i bilen, 2.0T



Heffalompen
06/12/12, 21:39
Hei. Har en 2002mod 2.0T som snart har runda 285 000km. Til å være 180 hk (var iaf det når den var ny), så syns jeg den drar rett og slett ræva. Det skjer nesten ingenting når jeg klemmer på, og syns selv det virker som turboen bruker langt tid på å i det heletatt hjelpe til. Har prøvd et par andre tilsvarende biler, og de må jeg si var langt mer spreke.. Bare legge til at bilen ikke bruker olje, noe som vel tyder på at selve turboen er i grei forfatning?

Har byttet en god del på denne bilen, bla fremre lambda, luftpengemåler, gasspjeld, plugger osv.. Men, har lest her et par stedet at det finnes en dings som regulerer turbotrykket? Er denne lett å skifte selv? og hva koster den?

Eller, kan det være at katalysatoren begynner å se sine beste dager?

Mvh Ole.

andreas
06/12/12, 21:41
http://forum.vccn.no/showthread.php?49515-TCV-til-V70-2003-mod

Heffalompen
06/12/12, 21:51
Hmm.. Den lille saken der tror jeg faktisk jeg har skiftet.. Kan det stemme at slangene frem til denne møtes omtrent ved luftfilterboksen?

FroBe
06/12/12, 22:43
Stemmer det. Tre små slanger og en strømkabel, TCV sitter festet med en klemme på luftfilterboksen.

Heffalompen
06/12/12, 22:46
Hos meg er den festedelen til denne knekt.. er det noe problem at den henger lavere ? eller skal den stå noen spesiell vei osv.?

=

Vatnehol
07/12/12, 00:59
sen oppspoling på turbo kan tyde på tett eksosanlegg(cat), men også tett luft filter.