PDA

Vis full versjon : lys i kjørecomputer??



eliassen
05/12/12, 23:20
hei har en v70 98 mod.
etter 387km har nu lysan i halle computern tatt kveld å det er djevelsk plagsomt.
noen som hvet om jeg må bytte hele dritten eller er det noen lyspærer som går ann å bytte?:confused:

TheStig
06/12/12, 00:42
Det er 2 utskiftbare lyspærer til computeren, men for å komme til dem så må du skru litt..
Her er en YouTube video som forklarer hvordan du tar ut instrumenthuset for å komme til disse pærene.

http://www.youtube.com/watch?v=6Ovm77O2VcE

TheStig
06/12/12, 00:49
Når jeg tok ut instrumenthuset i min 850, som er samme framgangsmåte, så droppet jeg all skruingen på passasjersiden. Jeg løsnet alle skruer til og med de midterste luftedysene, så tok jeg rattet helt ned og bak. Da fikk jeg løftet dashbordtoppen akkurat nok til at jeg fikk lirket ut instrumenthuset. Det var trangt, men det gikk akkurat..
Det som er litt viktig OM du skrur løs og tenker å ta ut hele dashbordtoppen er at du må koble fra minuspolen på batteriet FØR du kobler fra den kontakten til airbagen bak hanskerommet. Hvis ikke får du en feilmelding når du skal ha det sammen igjen, og den må du ha diagnoseutstyr for å få slettet igjen.

Dvs, du må ikke koble på batteriet før den airbagkontakten er på plass igjen..