PDA

Vis full versjon : Dur støy ifra bilen



RaagmeXC70
08/05/10, 07:34
Hei jeg har en 2005 xc70 d5. Når jeg kjører kommer det en dur i bilen som er plagsom. Når jeg svinger til venstre virker det som om lyden forsvinner. Er det hjullagret som er gåen?

Morten

TeamBørnOut
08/05/10, 10:33
Høres det ut som om du kjører over "rifler" i veien?
Det kan være hjullagret ditt og det kan være løst eksosanlegg som legger seg mot karroseriet. Få en kammerat til å lytte for deg. 4 ører er bedre en 2 :)

censure
20/09/10, 10:29
jeg hadde også en forferdelig irritierende during i bilen min under kjøring, har irritert meg nå i hele sommer, men har ikke gjort noe med det for nå i helgen som var. Det var venstre bakhjulslager som var gåen. Jævli irriterende!! men den lyden forsvant ikke når jeg svinget, da ble den høyere, er det som er mest normalt når det er hjullageret som er ødelagt.
Byttet lageret selv, og nå er bilen en drøm å kjøre, helt stille!!! :-)

gromførti
22/11/10, 22:38
Høres det ut som om du kjører over "rifler" i veien?
Det kan være hjullagret ditt og det kan være løst eksosanlegg som legger seg mot karroseriet. Få en kammerat til å lytte for deg. 4 ører er bedre en 2 :)

Hvis du har tilgang til en bokk kan du løfte opp bilen. da ser du jo om eksosanlegget er løst.
Så får du med en kamerat som kan lytte på alle hjula mens bilen er i lufta å har ca 80-90km/t. Husk å skru av DSTC:)

_tormod_
22/11/10, 23:01
Bakhjulslagere på xc-bilene er veldig dårlige. Blir byttet masse av disse, så vil tro det er feilen :)

ASK Racing
23/11/10, 20:24
høres ut som et lager ja :)