PDA

Vis full versjon : 850 bensinforbruk



mannjern
05/12/12, 10:32
Har kjøpt inn en konebil te kona. Det er en 850t5r. med motorbytte (v70 t5 motor)
Er det riktig at den skal bruke 1,2 på langkjøring????
Vet jo det at biler med turbo bruker litt bensin, men så mye da?
Har jo sjøl en 940 LT med chip og turbo og den bruker ikke nærheten så mye suppe som denne.

Noen som har tips? Tenkte på kanskje invistere i BTR?

thune
05/12/12, 10:39
min t5 har eg kjørt heilt ned i 0.8 men vanlig på langkjøring så ligger den rundt 0.9-0.95. kommer litt annpå kjøringa

mannjern
05/12/12, 10:52
min t5 har eg kjørt heilt ned i 0.8 men vanlig på langkjøring så ligger den rundt 0.9-0.95. kommer litt annpå kjøringa

for du har slik bryter hvor du kan måle bensinforbruket på 850 t5r. i følge den så bruker jeg 1,2x på all form for kjøring egentlig!

Haukefer
05/12/12, 11:31
grei konebil! :))

stiian124
05/12/12, 19:57
for du har slik bryter hvor du kan måle bensinforbruket på 850 t5r. i følge den så bruker jeg 1,2x på all form for kjøring egentlig!

Er en slik bryter nøyaktig nok da?
Enkleste og mest presise måten å måle er jo å fylle full tank noen runder og bruke trippteller?

TheStig
05/12/12, 20:13
Er en slik bryter nøyaktig nok da?
Enkleste og mest presise måten å måle er jo å fylle full tank noen runder og bruke trippteller?

Den KAN iallfall være nøyaktig nok. Jeg hadde ikke computer i min bil originalt, og målte et forbruk på 0,75L med å regne ut km mot antall fyllte liter. Så monterte jeg computer, og på siste langtur regnet computeren ut at jeg brukte 0,76L på mila. Men på den siste turen hadde jeg et helt flyttelass med meg i bilen i tillegg, så jeg ble ganske imponert over hvor rimelig den går.

På bykjøring med masse kaldstarter og korte småturer ligger forbruket på ca 0,9 og da har jeg heller ikke vært spesiellt nøye med å kjøre veldig økonomisk. Så ja, jeg er meget fornøyd med det.

P.S. Det er ingen turbobil jeg har, det er bare en 2.0 10V vel og merke..

mannjern
05/12/12, 20:17
For det hører vel ingen stann heme at den skal bruke 1,21liter på mila på langkjøring??

TheStig
05/12/12, 20:21
For det hører vel ingen stann heme at den skal bruke 1,21liter på mila på langkjøring??

Syns det hørtes veldig ekstremt ut jeg. Det høres mer ut som normalt forbruk på småkjøring, kan ikke skjønne annet enn at det skal være mulig å få en T5 ned på 0,8-0,9 iallfall?!

mannjern
05/12/12, 20:23
Syns det hørtes veldig ekstremt ut jeg. Det høres mer ut som normalt forbruk på småkjøring, kan ikke skjønne annet enn at det skal være mulig å få en T5 ned på 0,8-0,9 iallfall?!

For slik som det er nå har jeg ikke råd til å rese på jobben lengre! Kjører 6mil hver dag. enkel hoderegning det at det blir kostbart!
Forslag til hva jeg kan gjøre?

TheStig
05/12/12, 20:27
For slik som det er nå har jeg ikke råd til å rese på jobben lengre! Kjører 6mil hver dag. enkel hoderegning det at det blir kostbart!
Forslag til hva jeg kan gjøre?

Om du ikke vet alder og tilstand på tenningsdeler så er det alltid en grei plass å starte tenker jeg, du har ingen feilkoder eller lysende lamper? En diagnose kan jo muligens avsløre om motoren plages med noe. Men tenningsdeler bør iallfall være på stell for å få mest mulig økonomisk motor..

mannjern
05/12/12, 20:36
har noen ABS lamper som lyser, men det er visst en del av 850 har jeg hørt.. Tilstand på tenningsdeler har jeg ikke ANELSE på!

TheStig
05/12/12, 20:39
har noen ABS lamper som lyser, men det er visst en del av 850 har jeg hørt.. Tilstand på tenningsdeler har jeg ikke ANELSE på!

Da ville jeg vurdert å oppdatere med noen nye deler der og tatt det derifra..

Bassan
05/12/12, 20:51
Kan være at veihusventilasjonen begynner og bli tett, syns jeg kan huske at jeg har lest det et sted at den kan bruke endel mer da :)

mannjern
05/12/12, 20:53
spørs om jeg skal få en bilmekaniker til å gå over litt ja! :) men selv om jeg har v70 motor trenger jeg da deler fra v70 eller kan jeg bruke 850 deler?

TheStig
05/12/12, 22:06
spørs om jeg skal få en bilmekaniker til å gå over litt ja! :) men selv om jeg har v70 motor trenger jeg da deler fra v70 eller kan jeg bruke 850 deler?

Du bør nok kjøpe motordeler til den motoren du har, og ikke til en motor du ikke har.. :p
Finn ut motorkode og bestill deler etter den så bør det bli rett.