PDA

Vis full versjon : Liten motorcheck up service selv.. V70 T5 B5204T3



V70T5
07/05/10, 23:01
Jepp..

Som topic sier, har byttet til meg en V70 T5 1998 modell med 212.000 km. Den har et motorfeil lys, antar det er luft mengde måleren.. Av å til starter ikke bilen om luft mengde måleren er tilkoblet.. kobler eg den i fra går den helt normalt.. SÅ har bestilt ny.

Leste litt rundt å ser det er anbefalt å rengjøre veivhus ventilasjonen. Kan stemme at det trengs også siden forje eiger sa at den svettet en del olje derfra.. Men har noen oversikt på dele nummer på det eg trenger? såg det i en annen post her men usikker på om det passer til min motor? B5204T3.. Hvor er det dere bestiller deler forresten? Volvo forhandler? i såfall noen som har et telefon nummer? :) Sist men ikke minst. Har veldig grei tilgang på Mobil 1 5w40 Super 3000 Olje.. er det noe brukbart til desse motorene eller er det en annen som er best?

Tore
08/05/10, 19:39
I tråden om du nevner om veivhusventilasjon er det sprengskisse med delenummer for både turbomotorer og non-turbomotorer. Den for turbo-motorer burde gjelde for din 1998 modell også.

Delene kjøper du på din nærmeste volvo merkeforhandler (http://www.volvocars.com/no/footer/Pages/dealer-locator.aspx).

Mobil1 5W40 burde være helt grei olje. Det som er viktig er at den byttes ved behov.

V70T5
17/05/10, 21:36
Okay flott.. har aldri fått testet draget i bilen skikkelig siden den nå går i noe eg vil anta er nødmodus? Ser ut så den kutter på skikkelig ladetrykk.. Går å venter på Lmm`en.. tok å leste ut feilkode å fikk da feilkode på lmm så er definetift den som har tatt kveld.. hvor lang tid bør eg rekne med å bruke på rengjøring av ventilasjonen? såg ut som grei skruing.. noe som pleier å tulle?