PDA

Vis full versjon : oljelekkasje - forebyggende tiltak

93_volvo960
04/12/12, 22:29
Var innom NAF på et tidspunkt i en forbindelse og da lurte jeg på om ikke kjakan som vimset og kontrollerte kunne ta en titt/vurdering - rask - i forhold til hvordan det ser ut under motor.

En anelse svetting, sa han - og anbefalte at det kunne være lurt å ta en runde med QMI.

Er det noen som har erfaring med å helle på en skvett QMI for å stoppe/forebygge oljelekkasje? Er visst noe med stoffene i QMI'n som gjør at gamle slappe pakninger våkner til liv igjen og tetter bedre.

Ja?

Volvo_960_1995
08/12/12, 12:38
Hei

Har hørt flere si at kjør på med "sett inn middel her", uten at det har bevist seg å være bra / bedre. Men....

Jeg har en liten lekkasje i snekken, og mekanikeren min sa at jeg skulle teste det (Omega). Spurte han rett ut om det var han som ville skifte hele skiten etterpå, visst det gikk seg tett..

Det er skrevet så mange artikkler om bruk av alle disse mirakelstoffene at en kan bli satt ut....Men 9 av 10 sier no go....

Just google it.

850GLTsilver
11/12/12, 18:39
Ofte er det lurt å se om man kan finne årsaken til slik "svetting".

Ikke sjelden så er det svetting på grunn av for høyt trykk i veivhuset.
Aka: Tett veivhusventilasjon.
Jeg har en 850 -95 her som har spasert Ca 340KKM, og den er totalt svettefri.
Jeg har sørget for god funksjon på veivhusventilasjonen på den og har dermed ingen svetting overhodet.

Tilsetningsstoffer for å "fikse" gamle pakninger er nesten kun et "nødtiltak" som nok bør følges opp med å finne synderen, og eliminere den.
Noen ganger så må man rett og slett demontere motor og bytte den pakningen det gjelder, andre ganger så er det slikt som veivhusventilasjonen