PDA

Vis full versjon : Skranglende lyd fra generator/dynamo i V70II MY08



Cane
04/12/12, 20:32
I forbindelse med at jeg i dag byttet batteri ble jeg kjent med en lyd jeg ikke lagt merke til før. Fra generatoren hørte jeg nemlig et svakt skranglende lyd som gir inntrykk av at noe der kunne ha godt av litt olje. Det er mulig det har å gjøre med at det var 15 minusgrader - men jeg kan likevel ikke huske at jeg hørt denne lyden før.

Spørsmålet mitt er om jeg bør få verkstedet til å se nærmere på dette når jeg skal ha service i neste uke? Jeg vil jo ikke å være manisk på lyder jeg ikke lagt merke til før - men samtidig synes jeg det er greit å være proaktiv - i den graden det er mulig. :)

På forhånd takk for tips!

Stig-Arne
04/12/12, 21:28
Tydelig tegn på defekt frihjul på dynamoen. Kan godt hende det holder ennå i mange 1000 km, men er ikke verdt å sjanse på. La ett verksted se på dynamoen, er mulig å bytte frihjul.

Cane
04/12/12, 21:33
Tydelig tegn på defekt frihjul på dynamoen. Kan godt hende det holder ennå i mange 1000 km, men er ikke verdt å sjanse på. La ett verksted se på dynamoen, er mulig å bytte frihjul.
Ok. Ser du på dynamoen som en del man skal kunne forvente holder i minst 5 år (les: garantisak) eller er den en ren slitasjedel?

Stig-Arne
04/12/12, 22:13
Jeg ser på det som en klar reklamasjon. Men om Volvo er enig er jo ikke godt å si

Cane
04/12/12, 22:21
Jeg ser på det som en klar reklamasjon. Men om Volvo er enig er jo ikke godt å si
Takk for hjelpen! Da er det i hvert fall verdt et forsøk. :)