PDA

Vis full versjon : Kjøpt meg "Ny" bil, Noen spørsmål relatert til Volvo 850 . Noen som har Peiling ?



Volv850
04/12/12, 17:17
Volvo 850. 1994 Modell, HK:144 Automat, Motor:B5252S

Har noen spørsmål ang bilen jeg kjøpe rett før helgen .

Her vil jeg ha noen greie svar og ikke noen som bare gjetter hva feilene kan være

Spørsmål 1 :

Bilen er tungstartet når det er ca 10-15 liter igjen på tanken, Har fylt opp bensin til ca 30 liter og da starter den med en gang uten noen problem - - - Hva kan dette være ?

Spørsmål 2 :

Hvordan bytte lyspære i Dashbord samt bryter til Varme ?

Spørsmål 3 :

Varme apperat virker kun på Nivå 3 og 4 !
Hva skyldes dette ?

Spørsmål 4 :

Har en ny tank med Mineralolje 10-40 i garasjen fra Bilxstra, den blå kannen, Kan jeg bruke denne ? Eller bør jeg bruke en annen Olje ?


Håper det er noen som gidder å svare på spørsmålene mine!

På forhånd takk

brynna
04/12/12, 19:46
Volvo 850. 1994 Modell, HK:144 Automat, Motor:B5252S

Har noen spørsmål ang bilen jeg kjøpe rett før helgen .

Her vil jeg ha noen greie svar og ikke noen som bare gjetter hva feilene kan være

Spørsmål 1 :

Bilen er tungstartet når det er ca 10-15 liter igjen på tanken, Har fylt opp bensin til ca 30 liter og da starter den med en gang uten noen problem - - - Hva kan dette være ?

Tipper her på bensinpumpa. Tar inn falskluft???

Spørsmål 2 :

Hvordan bytte lyspære i Dashbord samt bryter til Varme ?

Dashbord?? Mener du instrument er det enkleste å ta av "dashbordtoppen" Kan faktisk greie det uten.. men fryktelig trangt mot rattet. Hvis du prøver dette må ihvertfall plasten rundt rattstammen fjernes
Spørsmål 3 :

Varme apperat virker kun på Nivå 3 og 4 !
Hva skyldes dette ?

Kan være bryter eller formotstand. Er det motstand burde den ikke funka på pos. 3
Spørsmål 4 :

Har en ny tank med Mineralolje 10-40 i garasjen fra Bilxstra, den blå kannen, Kan jeg bruke denne ? Eller bør jeg bruke en annen Olje ?

Gå for delsyntetisk

Håper det er noen som gidder å svare på spørsmålene mine!

Du vil få mange gode forslag. Ellers er det lurt å bruke søkefunksjonen i Forumet

På forhånd takk


Gratulerer med "ny" bil

Svarer deg mellom linjene