PDA

Vis full versjon : xc70 2.5T awd med automat som "slurer" def kasse?



julen
04/12/12, 16:44
kjøpte nå nylig en 1999mod xc70 2.5T AWD me automatkasse.
fikk opplyst av tidligere eier at biln hadde def girkasse, han virka ikke som han ha så mye peiling men...
da jeg henta biln måtte jeg vinsje den siste metern opp på bilhengern pga den ikke vile dra, den sto å slura bare...
har nå prøvekjørt biln litt i næromerådet å den girer fint å virker grei bortsett fra de virker som den slure litt mer en normalt når jeg tarløst.

oljen ser helt jævlig ut å ligner på tykk svart sirup!

noen inspill på om dere tror kassa er gåen eller om jeg bare skal prøve å flushe kassa en gang?

på forhond takk for svar:)

850GLTsilver
04/12/12, 20:55
Slura som i nødmodus?

Virker lampa (pila) for girkassemodus/feil?

Lukter godt å flushe lang vei.

julen
05/12/12, 18:18
har lestav feilkoder på biln uten å finne noen, pila lyser hvis jeg setter den i "3, L eller W" som den skal. ikke noe blinking eller noe som indikerer noe feil...

da jeg henta bilen greide den ikke å trekke seg selv opp på biltralla den siste metern for da slura den bare...
men jeg har kjørt litt i nerheta med biln å alt virker da greit...

Sollien
05/12/12, 19:03
kan ikke være lite olje da?

julen
05/12/12, 19:18
kan ikke være lite olje da?

nivået er bra:)
den ser bare litt stygg ut...

merker egentlig ikke noe som helst symptomer på at kassa skal være gåen annet en da jeg skulle ha den opp på biltralla...

lurer på om det blir å ta en sjanse på flushing å kjøre en laaang tur med den for å se om det dokkeropp noen problemer.

Sollien
05/12/12, 19:49
Du får kjøre deg en tur til ålesund da ;) å hvis det trengs, så har jeg autkasse også ;)

Sent from my HTC Desire using Tapatalk 2

julen
06/12/12, 18:01
Du får kjøre deg en tur til ålesund da ;) å hvis det trengs, så har jeg autkasse også ;)

Sent from my HTC Desire using Tapatalk 2

ska bytte oljen i helga hvis jeg får tide å se hvordan det blir etter en lang testtur...

julen
16/12/12, 12:46
girolje er nå bytta å jeg har kjørt en go del mil med biln, den girer å går som et skudd helt til jeg får feilkoder å den går i "nødmodus".

når jeg får feilkode slurer den veldig mye, men med en gang jeg sletter feilkoden går den som den skal igjen...

får opp kodene:
- P0756 shift solenoid B performance/stuck off
er det da noe som kan forusjake denne feilkoden set bort fra at solenoid er defekt? jeg vet ikke hvilken av de 3 selenoidene den slår ut på...

-P1618 Glow plug/heater relay circ. skort to B+ (søkt litt på google etter denne å, ser noen spm skriver det kan være feil i ABS styreenhet eller at motorstyreenhet ikke komuniserer med automatstyreenhet).

jeg greier ikke å finne noe spesifikt ang kodene så hvis noen har forslag er jeg veldig taknemmelig:)
noen som vet hva disse kodene er oversatt til volvokoder sånn at jeg kan finne dem igjen i vadis?

julen
23/12/12, 16:12
ingen som vet noe om disse kodene? evt hva "volvokoden" for dem er?

locked
23/12/12, 19:53
Du kan ikkje reversere feilkodane frå OBD kodar (P-XXXXX) til volvo kodar. OBD kodane er rimeleg generelle og er eigentleg ikkje verdt så mykje fordi at for ein OBD kode kan Volvo ha 15 forskjellige kodar for å beskrive feilen meir eksakt.

julen
24/12/12, 15:07
Du kan ikkje reversere feilkodane frå OBD kodar (P-XXXXX) til volvo kodar. OBD kodane er rimeleg generelle og er eigentleg ikkje verdt så mykje fordi at for ein OBD kode kan Volvo ha 15 forskjellige kodar for å beskrive feilen meir eksakt.

får ut bare de Pxxxx kodene fra automatstyringa på diagnose aparate:(
den volvo funksjonen støtter ikke automatstyreenheta, så eneste volvokoden jeg fåropp er 530D (DIAGNOSTIC TROUBLE CODE (DTC) IN ANOTHER CONTROL MODULE).

de Pxxxx kodene leser jeg av med en universal funksjon på apparatet.