PDA

Vis full versjon : problemer me E motor



Baum91
03/12/12, 20:19
Hei..har et problem med bilen nå!

vist den har stått stille en stund,starter å skal kjøre å gjir gas da dør den vekk på en måte
drar dårli på lavt turtal til 2000 da er det normalt igjenn å når bilen blir varm skjer de ingenting.

har ikke hatt noe problem me det før de ble så kaldt ute som de er nå. har vert oppimot -10 grader..

Noen som vet hva det kan ver? :)

Det er en B230E motor :)

Batland
03/12/12, 22:29
Hei..har et problem med bilen nå!

vist den har stått stille en stund,starter å skal kjøre å gjir gas da dør den vekk på en måte
drar dårli på lavt turtal til 2000 da er det normalt igjenn å når bilen blir varm skjer de ingenting.

har ikke hatt noe problem me det før de ble så kaldt ute som de er nå. har vert oppimot -10 grader..

Noen som vet hva det kan ver? :)

Det er en B230E motor :)
Det er nesten alltid den minst 25 år gamle styretrykksregulatoren som er blitt sliten og som ikke reduserer styretrykket.
Vanlig feil. nr.2 og 3 er at bensinpumpen ikke får NOK strøm og at bensinfilteret ikke har vært skiftet på 10 - 15 år.

Baum91
04/12/12, 01:46
Det er nesten alltid den minst 25 år gamle styretrykksregulatoren som er blitt sliten og som ikke reduserer styretrykket.
Vanlig feil. nr.2 og 3 er at bensinpumpen ikke får NOK strøm og at bensinfilteret ikke har vært skiftet på 10 - 15 år.
styretrykksregulatoren? Kaldstartdysen ? :)
har prøvd å bytte den til en annen brukt siden de var samme problemt sist vinter.. hvor får eg kjøpt ny ? :)

Åkeei..skulle kansje prøvd å byttet det da... Pompa hyler altid noe jævli når eg starter..

Batland
04/12/12, 12:30
1. styretrykksregulatoren?
2. Kaldstartdysen ? :)
har prøvd å bytte den til en annen brukt siden de var samme problemt sist vinter.. hvor får eg kjøpt ny ? :)

Åkeei..skulle kansje prøvd å byttet det da... Pompa hyler altid noe jævli når eg starter..
1. Ja. Den saken med to slanger som er montert på motorblokken fremfor innsprutet.
2. Kaldstartsdysen aktiviseres av startmotoren. Hvis du har problemer etter at startmotoren er stoppet, da er ikke kaldstartdysen problemet.
Hvis motoren starter opp greit når den er kald, så avslører det at kaldstartsdysen fungerer som den skal.

Det mekaniske K-jet sprutet setter mye høyere krav til bensinpumpe og bensinfilter enn det EFI gjør, så dette må være på stell.

Enda en mulig feilkilde er selve dysene. Disse er faktisk slitedeler, men folk bytter de aldri. En utslitt dyse forstøver bensinen mye dårligere enn en ny dyse. Dagens bensin er i motsetning til bensinen før i tiden, iblandet en dash med etanol.

Slitte dyser, Etanol og norsk vinter er en dårlig kombo for en kald motor med K-jet.