PDA

Vis full versjon : xenon ekstralys problem



J.A.S
03/12/12, 18:51
Hei!

skal montere 2 Hella xenon lykter på s60in, fikk noen Hella xenon lamper uten ballast, det er d1s pærer i dem, så har jeg kjøpt ballaster fra xenonkungen som skal funke på d1s pærer. Men når jeg kobler ballasten til pæra og prøver å sette strøm på ballasten fra ett batteri for å sjekke om det funker så lyser ikke pæra!? går det ikke ann å teste lysa på denne måten?

mvh

Agrostar
03/12/12, 18:52
Du har + og - rett? Eg har gått på den tabben...

J.A.S
03/12/12, 19:07
står + og - på kontakten så det skal være riktig..

ovlov86
03/12/12, 20:29
Noen xenonpærer jeg hadde ville ikke tenne før jeg rusa opp turtallet litt for å få mer strøm til lysene. Er ikke sikkert de vil tenne på et batteri.

todleif
04/12/12, 17:03
Pærene skal nok tenne når ballasten tilkobles bilbatteriet.

Veit du at pærene virker? Har du prøvd med begge ballastene og pærene?
Koblet ballasten rett? Er vel inngang og utgang, men veit ikkje om det kan kobles feil.
Fungerer ballastene på 12v? (at det ikkje er 24v ballaster)

Kva slags lykter er det snakk om?

Ellers har eg ikkje fleire tips for øyeblikket

ovlov86
04/12/12, 18:22
Pærene skal nok tenne når ballasten tilkobles bilbatteriet.

Som jeg prøvde å si, de gjorde ikke det på min hvis ikke bilen var i gang og hadde litt turtall. Og batteriet var ikke gammelt. Husk at xenonpærene trenger MYE spenning for å tenne.

todleif
04/12/12, 19:28
Som jeg prøvde å si, de gjorde ikke det på min hvis ikke bilen var i gang og hadde litt turtall. Og batteriet var ikke gammelt. Husk at xenonpærene trenger MYE spenning for å tenne.

Da må batteriet ditt ha vært dårligt eller du har hatt dårlig kontakt ein plass. Eg har brukt eit lite mc batteri for å teste eit 50w xenonkit. Var null problem med å få det til å virke.
Eit batteri må jo dra rundt ein starter som drar rundt 100A. So det skal ikkje ha problem med å få igang eit xenonkit