PDA

Vis full versjon : Tungstartet og blir ikke varm.



twister
03/12/12, 12:56
Nå er jeg lei, biln min begynner vist å bli gammel og slit.

Nå er det 10-12 minus ute og biln min sliter.
Idag glødet jeg 3 ganger før jeg prøver å starte den, så ender det opp med at jeg må file leeeeeenge før den endelig starter og det med et nødskrik...
Så lot jeg biln stå i 45min på tomgang for å tine, men den blir ikke varm kom ut å motortemp målern ligger på bånn og biln er fortsatt kald å det er såvidt antydning til at den har bynt å bli varm.
Så det ble fram me skrapa og så snart jeg begynner å kjøre stiger temperaturen....

Hva er feil?

Webastoen døde ifjord å jeg har ikke fått fikset den :(

todleif
03/12/12, 13:44
Kva slags motor har du? Eg har 2.4D. Den blir forholdsvis fort varm når eg køyrer. Står den på tomgang blir den ikkje varm.

Igår køyrde eg 13 km og temperaturen var på streken før midten. Eg lot bilen stå på tomgang ei stund. Da eg kom utatt var temperaturmåleren gått ned imellom 1-2 streker.

Min bil er importert, so den har ikkje noko ekstra varme. Men det er ikkje problem når eg køyrer. Bilen blir forholdsvis fort varm.

andreas
03/12/12, 15:51
Dieselbilar uten tilleggsvarmar kan ha problem med å få skikkelig temperatur på tomgang. Derfor startar normalt varmaren automatisk når det er kaldare enn XX grader ute (usikker på temperaturen...). Tung å starta er vel gjerne ein glødeplugg eller to som er gåen?

twister
03/12/12, 15:52
Kva slags motor har du? Eg har 2.4D. Den blir forholdsvis fort varm når eg køyrer. Står den på tomgang blir den ikkje varm.

Igår køyrde eg 13 km og temperaturen var på streken før midten. Eg lot bilen stå på tomgang ei stund. Da eg kom utatt var temperaturmåleren gått ned imellom 1-2 streker.

Min bil er importert, so den har ikkje noko ekstra varme. Men det er ikkje problem når eg køyrer. Bilen blir forholdsvis fort varm.



2.4D jeg har import med webasto som ikke funker...
Skal jo ikke være slik som dette? Hva skjer om det blir 20minus?

Kan det være dårlig frostvæske? kondens eller andre ting som gjør at den er tungstartet?

Torsen67
03/12/12, 16:03
Hvor langt har denne gått? Årsmodell? Er ikke servicen fulgt godt opp, så er ikke dette noe mer drittbil enn andre. Spesielt dieselbiler soter fort ned hvis det går for lang til mellom service. Da blir hele motoren litt "råtten" for å si det på den måten.

Daniel V
03/12/12, 16:09
Disse bilene skal ha varmer som skal gå automatisk når det er 3 grader eller kaldere. Har du ikke denne, og bilen går på tomgang, så blir det rett og slett ikke varmt. Du skriver ikke noe om hvilken årsmodell du har eller hvor langt bilen har gått. Med tanke på startvanskene dine kan det jo høres ut som om glødepluggene dine begynner å bli dårlige.

Torsen67
03/12/12, 16:59
Min dieselvarmer strter ikke utomatisk. Må sette på direktestart manuelt. Kanskje det går an å programere den til autostart?

twister
03/12/12, 17:26
Bilen har gått 175000 er en 2005mod og hadde stor service med regster bytte nå i sommer og komplett service hefte ellers.
Men som sagt er Webastoen tatt kveln.... Er det vanskelig å bytte glødeplugger selv eller er det noe jeg må på verksted for å fikse?

twister
06/12/12, 22:03
Men vil jeg ikke få noe varsellampe på om glødeplugger tar kveld?

Torsen67
06/12/12, 22:43
Tror ikke du vil få feilmelding på det. Litt i tvil men...

andreas
07/12/12, 14:05
Får ikkje varsellampe, nei. Mulig ein ser det i VIDA?

MadAss
07/12/12, 18:51
Tar jo to minutt å måle alle fem glødepluggen om de er i orden. Skal ligge på 0,7-0,8 ohm

locked
08/12/12, 21:44
Nå er jeg lei, biln min begynner vist å bli gammel og slit.

Nå er det 10-12 minus ute og biln min sliter.
Idag glødet jeg 3 ganger før jeg prøver å starte den, så ender det opp med at jeg må file leeeeeenge før den endelig starter og det med et nødskrik...
Så lot jeg biln stå i 45min på tomgang for å tine, men den blir ikke varm kom ut å motortemp målern ligger på bånn og biln er fortsatt kald å det er såvidt antydning til at den har bynt å bli varm.
Så det ble fram me skrapa og så snart jeg begynner å kjøre stiger temperaturen....

Hva er feil?

Webastoen døde ifjord å jeg har ikke fått fikset den :(


2.4D jeg har import med webasto som ikke funker...
Skal jo ikke være slik som dette? Hva skjer om det blir 20minus?Det skal vere sånn når tilleggsvarmaren ikkje virkar, det er jo ein grunn kvifor den er der.


Min dieselvarmer strter ikke utomatisk. Må sette på direktestart manuelt. Kanskje det går an å programere den til autostart?
Det kan du få, men eg har programmert den til ikkje å starte, for at den skal vare lenger.

Men vil jeg ikke få noe varsellampe på om glødeplugger tar kveld?
Ikkje eit hint ein gong, anna enn at den vert noko treigstarta.

Bilen har gått 175000 er en 2005mod og hadde stor service med regster bytte nå i sommer og komplett service hefte ellers.
Men som sagt er Webastoen tatt kveln.... Er det vanskelig å bytte glødeplugger selv eller er det noe jeg må på verksted for å fikse?
Glødepluggar byttar du sjølv, ikkje noko stor sak det.