PDA

Vis full versjon : Dårlig trykk på clutch volvo V70 2000 1 generasjon



Remedy
02/12/12, 21:46
Clutch pedalen går halvveis ned og så kommer det motstand på pedalen.

jeg har sjekket væskenivået på bremsebeholderen.Eg forstod at den er tilkoblet clutchen og..

Så jeg lurer på om noen har tips om dette???..
Har disse v70`ene hydraulisk clutch eller?

Har havnet på master sylinderen eller slave sylinderen men vet ikke hvilken.
Og det er ingen lekkasje på tepper eller pedal.

Christian
02/12/12, 21:58
Hydraulisk clutch på disse ja. Har du sjekket om slavesylindern beveger seg når du trår inn clutchen?

850GLTsilver
02/12/12, 22:10
Clutch pedalen går halvveis ned og så kommer det motstand på pedalen.

jeg har sjekket væskenivået på bremsebeholderen.Eg forstod at den er tilkoblet clutchen og..

Så jeg lurer på om noen har tips om dette???..
Har disse v70`ene hydraulisk clutch eller?

Har havnet på master sylinderen eller slave sylinderen men vet ikke hvilken.
Og det er ingen lekkasje på tepper eller pedal.


Mastersylinder er den som er på pedalen, Slavesylinder er den som er nede på kassa.
Luft er no dritt i disse systemene. Krever bestemthet og kvikkhet å få luftet på vanlig måte.

Remedy
03/12/12, 10:48
Nei jeg har ikke sjekket noe av sylinderene ennå.Og på kassa så mener du hvor ? :P

Er så lite bil kyndig så

Remedy
03/12/12, 10:49
Hvis var luft i rørene så hadde eg vært heldig.Men det burde vel og merkes på bremsen vel?.forstod at clutch og bremsen brukte samme beholder.

850GLTsilver
04/12/12, 21:06
Hvis var luft i rørene så hadde eg vært heldig.Men det burde vel og merkes på bremsen vel?.forstod at clutch og bremsen brukte samme beholder.

Luft i Clutchen er i systemet for clutchen.
Luft i bremsene er i systemet for bremsene.
At de deler reservoir har ingenting med det å gjøre.

Eventuell luft i clutch-systemet er i røret mellom hovedsylinder for clutch og ned til slavesylinder for clutch.

Sollien
04/12/12, 21:44
Godt mulig at det er lekkasje inni slaven, hadde det på min med samme symptomer som du... bare å få noen til å trykke clutchen inn og sjekke ;)

Sent from my HTC Desire using Tapatalk 2