PDA

Vis full versjon : B19A som ikke starter



Sebbe
02/12/12, 19:45
Jeg trenger litt hjelp med å feilsøke på en B19A, den har fuska litt de siste månedene, og har bare blitt værre og værre, og nå starter den ikke i det hele tatt.

den har også vært skikkelig vanskelig å starte når den er varm, her en dag så kom jeg ut fra en butikk, også fikk jeg ikke start på den. etter en time fikk jeg endelig starta den, og kjørt hjem, etter å ha kjørt i cirka 10 minutter så slutta den å fuske og gikk helt fint, men når jeg var 1 km hjemmefra så begynte den å fuske igjen, mye værre en noen gang, og når jeg var 20 meter fra oppkjørselen så døde den helt, jeg fikk akkurat trilla hjem, og nå er det ikke mulig å få liv i den. jeg har prøvd å bytte plugger, pluggledninger og fordelerlokk , de gamle pluggene var veldig sota, og fordelerlokket var ganske stygt, mye belegg på kontaktpunktene, men den vil fortsatt ikke starte.

jeg var ute i stad å målte coilen, der fikk jeg 3 ohm på primærsiden men fikk ikke noe kontakt på sekundærsiden, målte med 20k på multimeteret, mellom minus og koblinga til pluggledningen. er det slik man skal måle det? og kan den være gåen? trodde ikke det var vanlig at de røyk.

jeg har også skjekket at den får bensin, det er hvertfall bensin i flotørkammeret, og det lukter bensin av eksosen. så jeg regner med den får bensin. jeg har også prøvd å sette en coupevarmer som blåser inn i luftinntaket i tilfelle forgasseren er fryst, men det funka ikke.

noen som har en ide om hva som kan være galt?

Team Tynner
02/12/12, 21:51
Sjekket att registeret står riktig?

Christian
02/12/12, 21:59
Har du sjekket gnist på pluggene? Evnt med hvilken lengde?

Sebbe
02/12/12, 22:30
skjekket at det var gnist den dagen jeg fikk start på den igjen, men har ikke gjort det etter den døde helt. og hva mener du med lengde?

Christian
02/12/12, 22:32
Hvilken metode bruker du for å sjekke gnisten? Hvis du setter en plugg på pluggledningen, og holder den 15-20mm unna jord, så skal gnisten allikevel hoppe over. Hvis du ser gnist så "langt" unna jord, har du en kraftig gnist.
Mange legger bare pluggen innat jord, og får derfor ikke riktig symptomer.

Sebbe
02/12/12, 22:48
aha, skjønner, jeg la den bare intil jord, jeg skal prøve å holde den litt lenger unna

Christian
02/12/12, 22:50
Jo lenger unna jord den gnister, desto sterker gnist har du.

Sebbe
03/12/12, 21:36
fant ut hva som var galt, det var ledningen til stiften inni fordeleren som var løs, klemte litt på kabelskoen, og nå sviver den som aldri før :D