PDA

Vis full versjon : Spacer ved senk - 850



stiian124
02/12/12, 16:21
Heisann, har søkt litt men fant ikke noe svar.

Dere som har senket Volvo 850 STV, har dere hatt problemer med at dekkene tar inn i innerskjermen når dere svinger? Jeg har ikke senk og den er borti så vidt det er når jeg legger helt over, er da redd om jeg senker så øker problemet?
Kan spacere være en mulighet for å unngå problemet?

Mvh
Stian

TheStig
02/12/12, 17:47
Kommer litt an på innpresset på felgene dine, men det beste vil nok være å bytte utslagsbegrenserne til noen tykkere så du ikke får lagt over hjulene like mye ved full sving. Med spacere på 850 risikerer du at dekkene tar borti hjulbuene isteden, siden hjulnavene stikker såpass langt ut originalt..

Husker ikke hvilket delenummer det er på disse utslagsbegrenserne akkurat nå, men det vet nok noen andre her inne.. Husker at det går å bruke utslagsbegrensere fra en annen Volvo, men usikker på hvilken.. S80?

hgnubel
02/12/12, 18:21
Tenker sikkert på C70, de er tykke og gode og gir deg svingradius som en buss :) Er på mobilen nå så litt knot å linke men se på delenrtråden for 850 under tips&triks her på forumet.

hgnubel
03/12/12, 10:38
Tenker sikkert på C70, de er tykke og gode og gir deg svingradius som en buss :) Er på mobilen nå så litt knot å linke men se på delenrtråden for 850 under tips&triks her på forumet.

Nå har jeg PCen foran meg, og kan sitere meg selv fra delenr/tilbehørstråden:



Til C70:
8614258 - Styrstopp (tykke typen, passer 850)
973883 - Blindnit (popnagle til å feste styrstoppen med)

Merk at popnaglene har pleid å være litt kjipe så mange fester de med skrue og mutter. Husker ikke dimensjon eller lengde, men pass på at de er rustfri/syrefri og har låsemutter naturligvis.

Angående svingradius så blir den dårligere, men jeg synes det gikk helt fint å kjøre med. Heller det enn at dekkene skal subbe. Du kan jo eventuelt montere de, løfte forhjulene fra bakken og se hvor mye klaring du har og eventuelt slipe de litt ned...

850GLTsilver
04/12/12, 21:10
Bruker 5mm bolter jeg, gjenger direkte i brua. 5X20mm så har man litt å gå på.
Syrefri er best, men A4 holder godt også ja.
Låsemutter bak blirluksus når man gjenger i brua.