Vis full versjon : kjøre uten kjølemedie
må nå bytte radiator for motor og radiator for airkonditon, grunnet et lite uhell da snøen kom, så da lurer jeg på om noen kan fortelle meg om det går an å kjøre uten kjølemedie i eller blir kompressor ødelagt ??
golden girl
02/12/12, 14:06
kompressor blir ikke ødelagt så lenge den ikke blir skrudd på.
Er vel best å ta av reima på kompressoren, eller er jeg ute på jordet nå?
Sålenge motorn er i gang, er vel reima til kompressoren også i gang..?
Tar du av reima til kompressor tar du vel av for vannpumpe og vel. Det er olje i kompressoren så det går fint å kjøre uten kjølemiddel på den. Har selv gjort det slik uten problem. Men fikk det bekrefta hos verkstedet først.
Det er en clutch i reimhjulet, går fint å kjøre uten kjølemiddel, men som sagt over meg, ikke bruk ac'en.
Vannpumpa går på reg.reima, men servo, dynamo, etc går på viftereima.
mange svar her , bare kjør , med eller uten at ac er skrudd på , er det for lite kjølemedium vil ikke ac pumpe starte ,er det nok vil den gå som normalt , du kan ikke skade kompressorn med forlite kjølemedium ,det bestemmer en trykkbyter som overvåker trykket i ac annlegget , den er der for at du ikke skal ødlegge kompressor ved for lite trykk/kjølemedium.
vær obs på at ac annlegget ikke tåler fukttighet , har du åpne rør eller skader bør du snarest tette provisorisk med tape eller annet!
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.