PDA

Vis full versjon : sprekk i 531 topp



krbarstad
01/12/12, 22:36
Kjøpte for en tid tilbake en b230ft som det sto en 531 topp på. Han jeg kjøpte motorn av hadde fått "hjelp" av en skalle til å demontere motorn, å motorn sto ut på en parkeringsplass å toppen var uten kam overfall, disse lå slengt utover parkeringa. Å det viste seg å mangle 1. Hvordan kan man fikse dette? Så til hovedproblemet, det er sprekk fra plugghullet å inn til ene ventilen på alle sylindrene. Kan man finne ut om det er lekasje på toppen? Å om man eventuelt kan sveise igjen sprekkene? Kommer ikke på i farta om det var inn til eksos eller innsugs ventilen sprekka gikk til.

Mvh krbarstad

FordFoi
10/12/12, 19:26
Uten kamoverfall er egentlig toppen kast, i og med at disse er linjeborra, og hører kun til den spesifikke toppen. Man kan få maskinert opp et overfall i underdimensjon, for å så linjeborre på nytt eller linjeborre overdim og sette i foringer såklart.

Man kan få et motorverkted til å trykkteste toppen.

krbarstad
18/12/12, 23:42
var det jeg frykta. forbanna irriterende at den idioten som demonterte motoren før jeg kjøpte den slengte delene veggimellom på en parkeringsplass bak en bensinstasjon. får bruke den til å eksprimere på. jobber jo med fresing å dreiing men har desverre ikke utstyr til lingeborring på jobb :(

tennpluggen
21/12/12, 21:23
bare å kjøpe ny topp :)

ArneR
22/12/12, 07:09
Flyttet denne til en mindre avansert kategori. :)

krbarstad
22/12/12, 14:09
ArneR- den er godknall :)