PDA

Vis full versjon : Dieselvarmer starter ikke, CEM-5F46



ver
01/12/12, 14:39
Hei!
Har XC90, D5, 2007 mod.
Oppdager at dieselvarmer ikke startet her en dag, nå når kuldegraderne har kommet. Før jeg begynner å demontere fanger og brenner feilsøkte jeg og fikk følgende feilmeldinger:
CEM-5F46 Glow Plug Faulty signal
CEM-9C03 Antenna/light ring Signal missing
ECM-6663 Glow relay control - Faulty signal

Betyr dette at det er glødepluggen på varmeren som er gåen, og ECM feilmeldingen er konsekvens av dette?

Er det enkelt å bytte denne? Hvor eventuelt lønner det seg å kjøpe den?

Eller kan det være noe annet?

Antenna/light ring Signal missing, feilmelding har ikke noe med dette å gjøre, men har alltid hatt den og jeg vet ikke hva den innebærer?

Vegar

MadAss
01/12/12, 21:30
CEM feilkoden er for glødepluggen i dieselvarmer. Prøv å bytte denne, og får slettet feilkoder. Er ganske enkelt å bytte, men må demontere/løsne frontfanger.
ECM feilkoder er for glødepluggene/rele til motor

Skal ikke ha noe sammeheng.

ver
01/12/12, 21:45
Ok, skal se å få byttet glødepluggen til dieselvarmeren.
Får se hvordan feilkodene til rele utarter seg. Har slettet dem i dag, så får jeg se om de kommer igjen.

MadAss
01/12/12, 23:00
Husker ikke helt hvordan denne feilkoden er, men du kan jo begynne med å ohme glødepluggene. Du har mest sannsynlig noen som er defekte. Mener å huske at de skal ligge på rundt 0,7 ohm.

Thomasbrudheim
05/12/12, 22:44
Hvis du får ha bilen på en bukk så kan du bytte pluggen uten å ta av fanger. Bruk bare en avkappa fastnøkkel som er liten nok til å passe oppi der. Sånn jeg gjorde det på min.

MIKO
11/12/12, 21:39
Husk å rengjør brennkammeret :)