PDA

Vis full versjon : Powerfilter i 850¿ hvordan?



Haukefer
30/11/12, 17:58
Hvordan har dere gjort det når dere har montert Powerfilter I bilen? Tar gjerne imot tips :-D

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Jonas Soldal
30/11/12, 19:24
http://en.bsr.se/products/4900701/
;)

Haukefer
30/11/12, 20:45
Ahhh, off nei det gidder eg ikkje :-P

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

R-M-I
30/11/12, 21:04
Er stort sett bare å fjerne luftfilterboksen..og koble på det åpne filteret. Ikke akkurat avansert :)
Skjoldet er over hodet ikke en nødvendighet..

Haukefer
30/11/12, 21:22
Men det var noe greier koblet på boksen, lmm?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

R-M-I
30/11/12, 21:35
Så koble den inn før filteret da? :)

TheStig
02/12/12, 09:22
Eller rett og slett stikk innom Mekonomen og kjøp et K&N insatsfilter, passer rett i boksen, og har garanti så det holder.. Det satte ihvertfall jeg i min..

Haukefer
02/12/12, 10:13
Ahh, hva er prisen på det? :-D har lyst å få frem litt mer av femmer lyden!

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

TheStig
02/12/12, 15:33
Ahh, hva er prisen på det? :-D har lyst å få frem litt mer av femmer lyden!

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Innbiller meg at prisen var 749,- eller noe deromkring for det.. Husker ikke eksakt for jeg betalte ikke fullpris for mitt. Men tror prisen var over 700,- iallfall.. Så billig er det ikke, men funker bra. Flyr kjappere opp på turtall fra 4000rpm og opp til sperra merket jeg, og litt mer lyd attåt. ;)

Haukefer
08/12/12, 19:28
Hvordan er dette, må lmm Være tilkoblet? For er ikkje mulig å koble filteret til etter lmm. Så da må jeg vell ha den der fra mekonomen? :-) http://forum.vccn.no/img-dump/2012/12/346.jpg

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

gswede
08/12/12, 23:38
Åpent luftfilter i motorrommet er rævva til alt annet enn å lage mer støy. Kjøp deg et innsatsfilter og bli ferdig med det.
Kun dilletanter og kids som tror konfilter i motorrommet gir deg noe extra, bortsett fra lyd da :-)

Haukefer
08/12/12, 23:56
Sånn innsatsfilter, blir vell ikke så mykje meir effekt akuratt? Eg vil ha 5'er lyden litt meir fram.. Fant ingenting på mekonomen sine sider, nåken so har link til norsk side som har? :-)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

gswede
09/12/12, 00:05
De fleste bilrekvisitabutikker fører filter fra KN http://www.knpowersports.com/
Om de ikke har inne til akkurat din bil bestiller de, og dagen etter plukker du det opp. KN innsatsfilter gir mer effekt og bedre "throttle" respons. KN konfilter i motorrommet kan om det er stort nok, hjelpe på "throttle" respons det og men vil uansett størrelse gi mindre effekt. Enkelt og greit.

Kan for øvrig nevne at dette er testet opp og ned, i mente og vel så det. Ingen vits i å fortsette å slå på en død hest.

Den originale luftfilterboksen på bilen din er knallgod og trenger ingen erstatning. Designet er basert på motorvolumetriske krav, effektkurve, hensyn til luftstrøm, turbulent flow og dens temperatur.

Som tidligere nevnt er det bare kids iført riskokere som tror, for det første - at det ser penere ut og for det andre at det gir mer effekt med konfilter.
Det finnes dog et men, og det er evnt konfilters plassering - lavt og langt fremme i motorrommet sånn at du unngår varmluft. Det vil ikke være hensiktsmessig på våre biler og throttle respons effekten vil i fall du skulle klare å få til en slik løsning, mistes. Dessuten vil da også lyden ledes under bilen + at du ikke får den visuelle effekten.
Om vennene dine imponeres av åpne filterløsninger bør du bytte dem ut.

TheStig
09/12/12, 00:06
Sånn innsatsfilter, blir vell ikke så mykje meir effekt akuratt? Eg vil ha 5'er lyden litt meir fram.. Fant ingenting på mekonomen sine sider, nåken so har link til norsk side som har? :-)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Blir ikke noe merkbart med effekt bare med et innsatsfilter nei, men som sagt så merket jeg at motoren ble en bitteliten anelse mer villig på turtall. Derimot så tror jeg nesten den samtidig mistet en smule av bunndraget. Et konfilter tror jeg fungerer på akkurat samme måten, bare at det muligens lager litt mer suselyd og baaap lyd enn et innsatsfilter siden det er åpent. Femmerlyden kommer best fram via eksosen..

gswede
09/12/12, 00:21
Femmerlyden kommer best fram via eksosen..
Amen..

TheStig
09/12/12, 00:25
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/12/360.jpg

:p

Haukefer
09/12/12, 07:27
De fleste bilrekvisitabutikker fører filter fra KN http://www.knpowersports.com/
Om de ikke har inne til akkurat din bil bestiller de, og dagen etter plukker du det opp. KN innsatsfilter gir mer effekt og bedre "throttle" respons. KN konfilter i motorrommet kan om det er stort nok, hjelpe på "throttle" respons det og men vil uansett størrelse gi mindre effekt. Enkelt og greit.

Kan for øvrig nevne at dette er testet opp og ned, i mente og vel så det. Ingen vits i å fortsette å slå på en død hest.

Den originale luftfilterboksen på bilen din er knallgod og trenger ingen erstatning. Designet er basert på motorvolumetriske krav, effektkurve, hensyn til luftstrøm, turbulent flow og dens temperatur.

Som tidligere nevnt er det bare kids iført riskokere som tror, for det første - at det ser penere ut og for det andre at det gir mer effekt med konfilter.
Det finnes dog et men, og det er evnt konfilters plassering - lavt og langt fremme i motorrommet sånn at du unngår varmluft. Det vil ikke være hensiktsmessig på våre biler og throttle respons effekten vil i fall du skulle klare å få til en slik løsning, mistes. Dessuten vil da også lyden ledes under bilen + at du ikke får den visuelle effekten.
Om vennene dine imponeres av åpne filterløsninger bør du bytte dem ut.

Takk for svar. Jeg bare driter i hele filteret tror jeg :) Ånei, her er den vennene mine baler med for tiden : http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/486339_4986429818560_849894976_n.jpg

hammerpaal
09/12/12, 14:47
Mulig å skifte ut eksisterende gasspjeld i 850 med gasspjeldet til 960. Skal visst øke gassrespons, men tvilsomt at du får noe mer ut av det. Mulig du får fram lyden av rekkefemmer litt bedre?

gswede
09/12/12, 22:56
Takk for svar. Jeg bare driter i hele filteret tror jeg :) Ånei, her er den vennene mine baler med for tiden : http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/486339_4986429818560_849894976_n.jpg

Stilig, prima mekkeplass og ser det ut til. Bare litt misunnelig..:-)

Haukefer
09/12/12, 22:58
Hehe, 3.2 liter turbo kos :-) sto i en c280 når han bygde motoren først. Men holder på med 190'n nå :-)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

gswede
09/12/12, 23:16
Kjekt kjekt og atter kjekt.. selv om det ikke er volvo..lol

hgnubel
09/12/12, 23:54
Mulig å skifte ut eksisterende gasspjeld i 850 med gasspjeldet til 960. Skal visst øke gassrespons, men tvilsomt at du får noe mer ut av det. Mulig du får fram lyden av rekkefemmer litt bedre?

Jeg vet ikke om det der går på flere av motorene i 850 eller om det er kun GLT (2,5l 20V sugemotor), det var i hvert fall feil dimensjon på gamlebilen min med aller minste 2.0 10V motoren.

Det trikset øker gassresponsen på den måten at 960-spjeldet er bare en plate mens 850-spjeldet har en slags plastklump på baksiden. Om det er merkbart tør jeg ikke si, men det er gjerne målbart.. Lyden kan jeg ikke tenke meg det gjør noe særlig med.

Mener jeg fremdeles har et slikt spjeld liggende om noen vil prøve... :)

850GLTsilver
10/12/12, 23:16
10V har annen dim ja.

Endringen i gassrespons vil vel kun være av rent akademisk interresse vil jeg tro.