PDA

Vis full versjon : Chip/Tuning XC60 D3



pelsteppe
30/11/12, 10:03
Jeg kjøpte en XC60 D3 AWD fra forhandler i Sverige for et halvt år siden. Har lenge tenkt at jeg skulle fått litt mer "guffe" i bilen, men har ikke gjort noe med det.

Her er det vel mange muligheter - jeg er keen på å gjøre dette tryggest mulig ift girkasse, motor mm....men er dette noen stor risiko?

Er f.eks BSR like trygt som Polestar? (ser BSR gir 15 mer hk og noe mer newton....)
BSR kan man ho gjøre lett i Norge - Polestar må man til Sverige....men da får ma ikke opp noen feilmelding på service etter som jeg har forstått...

Noen som har erfaring og anbefaling?

Braathen142
30/11/12, 18:48
Ellers er det også Rica som skal vist gi mer enn HK enn Bsr igjen.
Har bare hørt bra om Rica men ikke prøvd de selv

MadAss
01/12/12, 21:36
Om du har en original svensk bil så har jo du muligheten å legge inn Volvo sin egen programvare (Polestar).
Denne koster ca 12000 i Norge og ca 9000 iSverige ferdig programmert. Da beholder du også garantien på bilen (kun 2 år på svenske biler).

Denne programvaren skal norske forhandlere også kunne legge inn, fordi det er regionskoden på bilen som bestemmer om bilen er sperre for programvaren eller ikke. Norske biler kan bla ikke lastes Polestar programvare på i Sverige.

Torsen67
02/12/12, 18:24
Om du har en original svensk bil så har jo du muligheten å legge inn Volvo sin egen programvare (Polestar).
Denne koster ca 12000 i Norge og ca 9000 iSverige ferdig programmert. Da beholder du også garantien på bilen (kun 2 år på svenske biler).

Denne programvaren skal norske forhandlere også kunne legge inn, fordi det er regionskoden på bilen som bestemmer om bilen er sperre for programvaren eller ikke. Norske biler kan bla ikke lastes Polestar programvare på i Sverige.

Hvis man gjør dette på verksted i Norge, så er vel de pliktige til å melde i fra til myndighetene?

MadAss
02/12/12, 19:58
Jeg mener at ut i fra reglene, så er det eier av bilen som er pliktig til å melde inn til myndighetene. Varierer nok litt fra forhandler til forhandler om det bruker å melde inn eller ikke. Vet om mange som selger diverse tuning til Volvo, og som ikke melder inn.