PDA

Vis full versjon : Startproblemer V70 D5, 2002 mod



boffi90
29/11/12, 22:34
Hei!

Jeg har noen problemer med min V70 som jeg håper noen av dere kanskje kan hjelpe meg med:)

Jeg og madammen kjøpte vår V70 for litt under en mnd siden, den har nå gått ca 223k(kjøpte den på 221k) og hadde service på 220 med oppdatering til service 2.0 og det hele.

Ett par dager etter at jeg kjøpte den så synes jeg at den startet litt tregt så jeg fant ut at jeg skulle få skiftet glødeplugger på den og gjorde dette på mitt lokale verksted. Samme dag så hadde vi en rundtur til Sverige med ett innlagt familiebesøk i Kongsvinger og kjørte til sammen kanskje 12 mil. Men når jeg skulle starte bilen på formiddagen dagen etter så var det lite som skjedde. Startmotoren gikk rundt men bilen startet ikke. Dette skjedde dessverre i helgen så måtte dessverre vente til mandag før jeg fikk ringt ned til samme verksted som skiftet pluggene og fikk fraktet den ned dit med Viking etterhvert. Etter ett par dager så fant de ut med litt feilsøking at det var rail sensoren som hadde røket og de byttet da denne og dieselfilter som de tydligvis måtte bytte sammtidig. Selvom den fortsatt startet litt tregt så gikk den fint i ca en uke og på søndag så hadde vi ett lite væromslag og det ble litt kjøligere mens jeg var på jobb, og når jeg skulle reise hjem da, så nektet den å starte IGJEN! Så da køddet vi litt med den og etter litt så fyrte den med startbooster og da regnet jeg med at det var batteriet som trengte utskiftning, og jeg hadde rett trudde jeg da den med det nye "hjertet" fyra og startet fint i ca 2.dager og jeg trudde det var over for denne gang, men den gang ei, idag når maddamen skulle på jobb så nektet den for ente gang og fyre, så madammen måtte ta den slitte og kjedelige Passelaten på jobb.
Så jeg lurer da på hva som kan være problemet.. Er det noen her som har tips eller kanskje har hatt samme problemer?? Setter stor pris på svar:)

Mvh Boffi90

iStereo
29/11/12, 23:23
Høres ut som at det er starteren som har tatt kvelden. :) De gangene den ikke vil starte, prøv med et kakk med en hammer på starteren.. starter den etter dette er det den som har tatt kvelden..

Hadde nesten de samme problemene på min V70.. min er en bensin da.. men det høres ut som at det er starteren altså.. :)

boffi90
29/11/12, 23:37
Takk for svar! :) Skal prøve dette når når det blir lyst ute :P