PDA

Vis full versjon : Valg av åpent filter..



siggen
29/11/12, 12:44
åpent filter lite eller stort?
Hva blir det best lyd av, lite filter eller stort?
Hvor kjøpe filteret?
Noe forskjell fra lite filter kontra stort i effekt på "husmortrimmet" bil?
Takk for svar og forklaringer.

Jonas Soldal
29/11/12, 19:04
Kjøp deg et BSR Optiflow kit så får du kaldluft til filteret og ikke varm ;)

siggen
03/12/12, 22:02
jojo, det vet jeg :) men de filterne er det ingen bra kvalitet på!

Jonas Soldal
03/12/12, 22:18
Er ikke noe galt med de? Kjøp kn da :)

Batland
03/12/12, 22:25
åpent filter lite eller stort?
Hva blir det best lyd av, lite filter eller stort?
Hvor kjøpe filteret?
Noe forskjell fra lite filter kontra stort i effekt på "husmortrimmet" bil?
Takk for svar og forklaringer.
Det finnes ett filter som gir merkbare forbedring i resultatet fra 240 hk motorer og oppover. Dette er det såkalte RS500 induction kittet. Dette kan trygt anbefales til alle og enhver. Som alltid er det slik at høy kvalitet koster.
http://www.ebay.co.uk/itm/K-N-GROUP-A-INDUCTION-KIT-COSWORTH-75mm-RS500-/230659643604?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item35b462d8d4

andersg
04/12/12, 12:54
QWT har passe billige K&N-filter. :)

Batland
04/12/12, 14:01
Våre tester og erfaringer har overbevist oss om at det er den store alutrakten som er ansvarlig for effektøkningen.
Vanlige konfilter uten trakt funker ikke noe bedre enn K&N filter i en hullborret original luftfilterboks.

Jonas Soldal
04/12/12, 17:20
Men er jo for lyden sin del denna karen skal ha det :p

siggen
09/12/12, 22:28
nja, lyd og effekt :)

siggen
09/12/12, 22:34
Tusen takk for svar av en som kan litt! :) setter pris på dette!

850GLTsilver
11/12/12, 18:47
nja, lyd og effekt :)

Husmortrimmet motor får ikke de helt store gevinstene effektmessig av slike filtre.

Har vist seg at Volvos originale luftfilter og boks er de fleste "åpne" filtre helt overlegen når det gjelder luftgjennomstrøming.
Så et tunet rør fra originalboksen og vekk med spjeldstyret under luftfilterboksen vil gi deg mest effekt og heller brukbar lyd.

Du kan tette det som er under der, og bore et nytt hull i siden av luftfilterboksen, så stort som du får til.
Montere en konet overføring til et enda større rør, som du så fører frem og gjennom frontstykket på bilen Bort med eventuelle vinklede luftinntak som er "klemt samme" der fremme.

Vips så har du "åpent" filter med lyd så det holder. Og mere effekt enn de aller fleste "åpne" filtre, også av racingtype.

turb00le
12/12/12, 13:32
Det du ønsker er ett større filterareale. Kapp ett konfilter og brett det ut, sammenlign med originalinnsats så blir du overasket.
Jeg kommer neste gang til å kappe ifiller en org boks og kjøre med ett innsatsfilter.
Er kanskje tøft med lyd, men det bråker så fælt at det er mest slitsomt i lengden.

Satte inn JR innsats i bilen til dama og det ble passe sleepy med lyd der. Org plastdump lager en forsiktig peselyd.

Uten at jeg vet hva for noe du har gjort med motoren så kan jeg med en gang si at hvis du har den originale resirkdumpen på mitsu turbo så får
du en veldig shabby kols lignende lyd.

Paul H
12/12/12, 22:11
For dere som kjører åpent filter og som kjører luftmengdemåler,ikke olje inn filteret da oljen kan gå igjennom og ødelegge tråden
inni lmm`en! Vask det gjerne men ikke olje det inn.
Bare et tips

turbOOle:

Jeg kommer neste gang til å kappe ifiller en org boks og kjøre med ett innsatsfilter.
Bra ole,nå har du skjønt det:)

siggen
30/12/12, 20:20
passer de rett på?
kjører 940 :p

siggen
31/12/12, 04:16
kappe ifiller boks og kjøre innsatsfilter? hvorfor?
mye luft og mye lyd eller? :P