PDA

Vis full versjon : lambda som lyser har feilsøkt



Birgerbie
28/11/12, 17:47
har en lambda som lyser på bilen, har feilsøkt og lurer på va en feilkode betyr og hva som kan være gåent

A7

1-2-2
Temp sensor interval too long

Har også hatt problemer med å starte bilen av og til (heilt umulig), men så tok jeg bare strømmen til batteriet av og på så starta den med en gang igjen

hvilke deler kan være feil?

hammerpaal
29/11/12, 11:34
har en lambda som lyser på bilen, har feilsøkt og lurer på va en feilkode betyr og hva som kan være gåent

A7

1-2-2
Temp sensor interval too long

Har også hatt problemer med å starte bilen av og til (heilt umulig), men så tok jeg bare strømmen til batteriet av og på så starta den med en gang igjen

hvilke deler kan være feil?

Meget sannsynlig at det har noe med temperatursensoren til kjølevannet å gjøre. Den ligger under termostaten og er av kopperliknende farge med strømkontakt. Kan være like greit å skifte både den og termostat når du først er i gang.

TheStig
29/11/12, 18:42
Jeg hadde delvis samme problemet på min her for en tid tilbake, samme feilkode og lysende lambdalampe. Problemet hos meg var ei gåen celle på batteriet tydeligvis. For med nytt batteri så slukna lambdalampa.

850GLTsilver
02/12/12, 19:10
Huske det folkens. Selv om Volvo benytter Lambdasymbolet på motorfeillampa si, så omhandler lys i den lampa veldig mange feil som slett ike har med lambda å gjøre :)

Rasp
07/12/12, 18:53
men har det med avgass å gjere? har en kompis som nettopp fikk opp dette lyset på sin s70, må d lesast av feilkoder eller er det som regel em ting som er vanleg feil på desse(126hk)?

850GLTsilver
07/12/12, 22:01
Også avgass ja.