PDA

Vis full versjon : Mulig AM problem radio - S40



ferale
28/11/12, 12:11
Forleden så fikk jeg inn AM radio ifra Engeland fint i min Volvo S4+ 2009 modell.

men nå jeg skulle sjekke igjen, så er det helt dødt. Ikke en skurelyd en gang... selv om den scanner etter stasjoner eller jeg søke rmanuelt finner det ikke så mye som et pip.

Før kunne den være ganske god dekning på AM bandet.

FM stasjoner funker fint....

Er det noen innstilllinger som jeg kn ha komt borti, eller er det forholdene som spilerl inn her.. Har teste i flere dager på rad og ikke noe tegn til noe liv i det hele tatt på AM bandet...

noen tips?

todleif
28/11/12, 16:35
Er det kommet nye tegn/bokstaver i displayet?

ferale
29/11/12, 13:03
Nei. ikke noe annet enn at det står AM 810 .feks eller jeg kan søke aut /man

todleif
29/11/12, 16:16
På nokre bilstereospillere er det ein knapp som det står lo på. Dette skal være for lokal og med den på skal radioen søke på sterke kanaler. (lokale kanaler)
Da vil den hoppe over litt svake kanaler.

ferale
30/11/12, 10:04
Legge ved et bilde som viser hvordan radioen viser når den er i AM modus.

Skal sjekke LO men vet ikke om det finnes i denne radion.

http://forum.vccn.no/img-dump/2012/11/1522.jpg

ferale
30/11/12, 12:10
Etter litt nærmere sjekk kan det se ut som AM (infotainment module) modulen er defekt.

Så får ringe Volvo Bilia Økern, og høre med de om dette dekkes av garantien. Noe jeg mener den bør, da jeg ikke har gjort noe. (skal vist være en svakhet på disse bilene....)

Problemet er at jeg bor i Bergen, og blir litt langt å reise til Oslo bare for å få byttet denne modulen i radio.

Så får høre om Frydenbø kan bytte denne?

AndreLuddvik
30/11/12, 20:28
Bilia stavanger er litt næmere.... :-)

ferale
03/12/12, 18:02
svar fra Bilia.... Må le litt.....


Hei,

Når har jeg prøvd flere biler, er nesten ingenting som sendes på AM-båndet. Tar inn en kanal på de bilene vi har prøvd, og dekningen er veldig dårlig.

Kan det være at AM båndet nå har sluttet å sende?