PDA

Vis full versjon : Abs problemer 97 V70!



Bertil
27/11/12, 22:02
Jeg har nå byttet alle følere,abs-pumpa og lodda abs-boksen.
Lampa lyser fortsatt.
Er det fler som har slitt med dette?
Det er en bokstav ekstra på delenr på den nye pumpa,fins det noen lister over hvem
boks som passer hvem abs pumpe?
setter pris på raske svar da frstrasjonen begynner og bli stor:P

julen
28/11/12, 15:46
sjekka hva feilkoden sier?

mål opp alle ledningene som går fra abs hjernen å ut til hver enkelt sensor for å kontrolere om dem er heil...
jeg har værtborti ledninger som har vert slittav inne i beskyttelsesstrømpa.

Bertil
28/11/12, 16:35
feilkoden sa feil på pumpa.. husker ikke eksakt..
Alle sensorer er nye som sagt. og speedo virker så da regner jeg med at de framme virker også?

Bertil
01/12/12, 17:17
kan jeg bruke sentralen fra en diesel med automat? min er automat,men ikke diesel og har funnet flere dieselbiler med samme nr på hjerne,pumpe som i min bensin.

Bertil
07/12/12, 21:20
da har jeg lodda hjerne til pumpa 3ganger,bytta pumpe en gang,og hele sentralen n gang,men lampa lyser fortsatt..
hjølp!!

850GLTsilver
07/12/12, 22:08
da har jeg lodda hjerne til pumpa 3ganger,bytta pumpe en gang,og hele sentralen n gang,men lampa lyser fortsatt..
hjølp!!

Du har nok et issue med en eller flere av ABS-følerne.
Du kan sjekke om ABS-ringene er HELE og fri for skitt og sånt?
De kan ha en sprekk som er nær usynlig, men som likevel utløser feilkode.
Dette er oftest i fremhjulene.
Kontakta til sensorene bak har jeg vel alt nevnt. Du finner den like ved lokket for Bensinpumpa.
Det kan også være en skadd sensor, altså at sensoren har fått et støt slik at den mekanisk har sprukket. Særlig sensorene bak er litt utsatt for dette.
Sensorene foran Ruster som regel fast, og kan sprekke nå når vann og slkt har trengt ned i sprekken mellom sensor og bærebru.
Hvor du skal lete kan lettest avsløres av å lese ut feilkodene. Noen ganger er de veldig spesifikke og gode.

Bertil
07/12/12, 23:23
fikk feilkode på pumpa.. alle følere er som nevnt nye. Speedometeret funker,så da er vel alt i orden foran?
Er det noen nær Nes i Akershus med obdII leser da?