PDA

Vis full versjon : Bytte av lambdasone?



johmolan
27/11/12, 15:40
På min 850 har tidligere eier gjort et bytte av lambdasone og benyttet en universal sonde uten videre hell.
Noe jeg da fant ut ved at denne lampen lyste.

Når jeg så sjekker etter er dt kun 2 ledninger som er tilkoplet og ingen av de 4 ledningene som kommer ut av sonden stemmer med fargene som ellers er i andre enden av kontakten. På kontakten som sitter "i bilen" ser det ut tilo at det er 3 grønne og 1 sort ( kom gjerne med korrekte farger om jeg har feil her) mens på den sonden som sitter der er det 1 sort 1 hvit og 2 grå.
Om jeg skal kople disse sammen hvilke farger etc vil motsvare hverandre her?

gswede
27/11/12, 15:47
Har du sjekket feilkoder? ikke automatikk i at LMM eller o2 sensor er gåen fordi lampa lyser..

johmolan
27/11/12, 15:58
Jada feikode 2-1-2 feil eller mangelfull signal fra lambdasonde

johmolan
28/11/12, 23:02
Idag fikk jeg tak i 2 forskjellige lambdasonder, begge fra 850 men den ene hadde blå kontakt og den andre en sort kontakt. Kontakten min er brun så ingen av disse passet overens. Er det virkelig så mange forskjellige sensorer til samme bil?

Gustav850
29/11/12, 07:56
Er en del å velge i. Lettere å hjelpe hvis du sier hvilken type motor du har.

johmolan
29/11/12, 07:59
Jeg har en 2,5l 20V, det sitter lambdasonde der men ledningene på den er tidligere skjøtet men samtidig har de ramlet ut av kontakten så jeg er ikke sikker på om sonden i seg selv fungerer eller ikke. Det var derfor jeg lurte på hvilke farger som passet sammen så jeg kunne kople til alle ledningene og se om sonden virket.