PDA

Vis full versjon : Skal hardykoblingen på en 740 med M47 kasse sitte slik? med bilde



Voolvoo
27/11/12, 00:45
Har en 740 turbo. den vibrerer ganske kraftig fra ca 70km/t

Jeg TROR at hardykoblingen sitter feil, men spør før jeg tester :)

Fant ett bilde på nettet som jeg synes ser riktig ut selv..


http://www.raceinfo.no/temp/tn_hardy.jpg


På min er det satt slik; Mellomaksel-Hardy-girkasse igjennom samme hullene på hardy koblingen. (satt sånn når jeg henta bilen)
Skal vel være at 3 av hullene er fra hardy til girkasse og de siste 3 er fra hardy til mellomaksel?


Har jeg rett på den her? :)

-Thomas

Jan-Einar Jenssen
27/11/12, 01:00
det på bildet er rett ja :)

samaron
27/11/12, 05:35
Skal være piler på hardykoblingen også som viser hvilke av hullene som er til girkassen og mellomakslingen.

chrisbjorklo
27/11/12, 09:42
Hvis jeg skjønte forklaringa di riktig, så blir kun 3 av de 6 hullene brukt på bilen din? Slik at girkassa og mellomakselen er skrudd direkte sammen, istedenfor gjennom hardykobling? Hvis det stemmer så er det i såfall feil, ja :)

Voolvoo
27/11/12, 16:56
Takker for svar alle sammen! :)


Ja chrisbjorklo, du forsto det rett.. De som har satt det sammen har på en måte bare brukt hardyen som en spacer :S

rart at det ikke rister mer enn det gjør:P funker helt fint fram til 70-75.. og gasser opp til ca 100-110 etter det så forsvinner det..

Monterte hardyen feil på 240n en gang.. og den kunne du ikke kjøre over 20Km/H med før det virkelig braka løs :P


Da skal den monteres riktig ;) Noen som husker lengde, diameter og styrken på Boltene og mutterne? :)

eab
27/11/12, 20:21
Du kan også ta en titt på lageret og lagerholderen på mellomakslingen med det samme du holder på.

Voolvoo
27/11/12, 22:13
ligger en ny foring i bilen.. bytter det samtidig som jeg skrur løst no :)

Synes bilen er ganske grei mtp hva jeg bytta den i :P 245 mot 745 godkjent turbo :P

Edit:
Er det forkskjell på noen mellomaksel lager til 740? tynn/tykk aksel osv?