PDA

Vis full versjon : feil på cylinder 1



t.e.b
25/11/12, 18:46
Hei har lest av feilkoder at cylinder 1 misfire detected noen som vet hva som kan være årsak til dette problemet

mvh Tor Eddy Berger

Martin.S
25/11/12, 19:05
Da må du nok bytte coil på syliner nr. 1.

Samme skjedde med min 02 V70 for noen måneder siden. Feilkode P0303.

Regner da med du har P0301?

Børge Vikebø
25/11/12, 21:51
Kan også være tennplugger, greit å sjekke de også.

lilleulv
26/11/12, 00:19
Mye mulig. Men det ryker en og anna coli på disse.

Martin.S
26/11/12, 15:54
Gjør det.

Går ann å bytte plass på coil 1 og 2 og se om feilkoden blir P0302. Da er det helt sikkert en coil som er gåen.

lilleulv
26/11/12, 17:07
Nei du tar av dekslet. Starter motoren. Ta ut kontakt til coil. Du hører fort om du treffer rett coil. Begynn gjerne med
Den aktuelle coil. Prøv en ny plugg før du kjøper ny coil.

Martin.S
26/11/12, 18:05
Er jo ikke noe hjelp i å ta av kontakten på akktuel coil, gangen vil være den samme når den uansett er gåen. Og tar du av kontakten på å en av de andre vil den bare bli verre om den i heletatt vil gå noe særlig på bare 3 sylindere.

Hvor ofte er egentlig EN plugg så dårlig at den gir utslagg som feilkode til en hver tid?

Vatnehol
26/11/12, 21:46
+1 på den,

går en del strøm gjennom coilene og, og gnisten som forekommer i kontaktene er ikke god når dette står i drift. dette skaper og en peak gjennom heile strømkretsen i bilen, ikke bra!

lilleulv
26/11/12, 22:24
Etter 8år som mekaniker på volvo merkeverksted. Så har jeg desverre ingen viten om dette

Vatnehol
26/11/12, 22:36
da burde verksmesteren dere hadde der bli sendt på kurs! det er sant det, men det er en veldig dårlig fremgangsmåte. er ikke uten grunn at batterie alltids skal kobles av før man gjør elektrisk arbeid på en bil, det er ikke bare pga srs systemet.

hvor var du lærlig ?

lilleulv
26/11/12, 22:46
Han som hadde det 3dagers kurse var fra fabrikken. Gidder ikke bry meg. Volvo er nå som før. Svikefull drittbil som koster
Gull og holde på veien... Jada jeg kjører volvo.. Var lærling på bilco og nor diesel.

Martin.S
26/11/12, 22:52
Topp holdning!

lilleulv
26/11/12, 23:05
Jaha? Jobbet i nesten 8år med 70prosent av kundegruppe som var konstant forbanna på dårlig kvalitet. Får inn
Bil. Finner feil. Fixer. Bil bra i 1mnd. Så noe nytt....ny runde med forbanna kunde.. Det dårligste året måtte det tas
Tilbake 6biler på 1år kvalitet? Volvo forhander i narvik innrømte senest for 3uker siden at de har 8 rekmamasjoner
På ny volvo kontra 1 ford som de også selger. Å de selger ikke 8 ganger mere volvo. Jeg kjører volvo type gamme
2001 mod. Jeg gjør dette da den tross i alder er en kolisjonsikker bil med god kjørekomfort. Skal det kjøpes
En fabrikk ny bil. Blir det en kia. Ikke for dette er det beste bilen i verden.. Men den koster nada å har 7års garranti

Nei jeg har aldrig koblet av elektro på en volvo der strøm har vert påkoblet om vida har sakt noe annet.