PDA

Vis full versjon : Subwoofer i V70 2002



Rocka
25/11/12, 17:33
Hei, og god dag folkens.

Jeg var heldig å få tak i en original subwoofer, og har montert denne.

Dette gikk jo som smurt, kabel lå klar, og etter at sikringen ble satt inn in slot 13, virket alt som det skulle.


Det jeg lurer på, er om det skal oppgraderes noe Software av Volvo etter at denne nå er montert ??

Har lest litt om dette, men finner ikke noe eksakt svar på dette.


Har også byttet selve radioen/spilleren, samt lagt til en original forsterker under passasjersetet, fra en HU-601 til en HU-803, dette ser ut til å virke helt perfekt, med lys i knapper, alle rattfunksjoner er ok osv, men har lest at dette også krever oppgradering av Software ??

http://s60r.fadainc.com/tips/Audio_S...dden_Menus.pdf


Et annet "problem" som jeg glemte å beskrive, er at etter monteringen av forsterkeren under passasjersetet, da jeg måtte ta bort setet, og sette dette på plass igjen(koblet fra/til ledningene), så har det kommet en Airbag alarm, som ikke forsvinner.....

Regner med at det er en sensor i setet, som skal fortelle "hjernen", hvorvidt det sitter noen der eller ei, slik at airbag utløses eller ikke.....

Tåler ikke denne sensoren å bli frakoblet ??


På forhånd takk for eventuelle tips.

Mvh

TheStig
25/11/12, 18:50
Denne airbagsensoren spørs det nok om du ikke må ha diagnoseverktøy for å få re-satt. Er samme problemet som oppstår om man tar av øverste del av dashbordet, for å få delen helt ut så må man koble fra en ledning til airbagen bak hanskerommet. Og det man gjør her, og som du skulle gjort for å unngå denne airbagalarmen er å koble ifra batteriet mens denne kontakten er frakoblet sånn at hjernen ikke registrerer at den er koblet fra..

Ta det med en klype salt at du MÅ ha diagnoseverktøy for å rette på dette, men jeg tror du må det..