PDA

Vis full versjon : Subwoofer i V70



Rocka
25/11/12, 15:54
Hei, og god dag folkens.

Jeg var heldig å få tak i en original subwoofer, og har montert denne.

Dette gikk jo som smurt, kabel lå klar, og etter at sikringen ble satt inn in slot 13, virket alt som det skulle.


Det jeg lurer på, er om det skal oppgraderes noe Software av Volvo etter at denne nå er montert ??

Har lest litt om dette, men finner ikke noe eksakt svar på dette.


Har også byttet selve radioen/spilleren, samt lagt til en original forsterker under passasjersetet, fra en HU-601 til en HU-803, dette ser ut til å virke helt perfekt, med lys i knapper, alle rattfunksjoner er ok osv, men har lest at dette også krever oppgradering av Software ??

http://s60r.fadainc.com/tips/Audio_System_HU803_Hidden_Menus.pdf


Et annet "problem" som jeg glemte å beskrive, er at etter monteringen av forsterkeren under passasjersetet, da jeg måtte ta bort setet, og sette dette på plass igjen(koblet fra/til ledningene), så har det kommet en Airbag alarm, som ikke forsvinner.....

Regner med at det er en sensor i setet, som skal fortelle "hjernen", hvorvidt det sitter noen der eller ei, slik at airbag utløses eller ikke.....

Tåler ikke denne sensoren å bli frakoblet ??


På forhånd takk for eventuelle tips.

Mvh

FroBe
25/11/12, 16:31
Alle byttene du har gjort blir registrert av bilen som forandringer fra originalkonfigurasjonen, og det blir satt feilmeldinger om dette som man kan se med VIDA.

Slik jeg har forstått det vil softwareoppdateringene endre konfigurasjonslisten, og fjerne disse feilmeldingene.
Det eneste som ellers blir gjort er at equalizer-innstillingene i spilleren sannsynligvis blir endret, men disse kan man også endre selv etter denne (http://forum.vccn.no/showthread.php?36408-Hva-er-originale-equalizer-innstillinger-for-High-Performance-lyd) prosedyren.

NB! Husk at med en 4x50W (8ohm) High Performance forsterker brukt på 25W (4ohm) Performance høyttalere så er sjansen stor for å sprenge høyttalerne hvis du spiller høyt ...

tigergutt89
25/11/12, 18:18
rocka. kobla du ut strømmen før du demonterte? skal du skru løs noe som er skrudd sammen med airbag så bør du skru av strømmen, pga feilmeldinger som du har fått, tar du strømmen først så skal du ikke kunne få feilmeldinger, har demontert sete forran selv, tokk strømmen først og jeg har ikke no problem pr. i dag :)

MadAss
27/11/12, 17:57
Airbagfeilkoder som kommer pga bortkobling av kontaktstykke, må slettes for at feilmeldinga skal forsvinne. Feilkoden er nok ikke aktiv lenger, men må som sagt slettes

Sjakalen
05/12/12, 12:27
Som tigergutt89 skriver. Strøm må kobles av en stund før kabler tas av for å unngå feilkoder. Nøkkel må settes i posisjon 2 før batteri tilkobles igjen.