PDA

Vis full versjon : 850 fusker.



stian89
24/11/12, 17:05
har fått ett problem med min 95 mod 850.
når eg bremser ned og når ca 1500 omdr. kveles motoren når eg prøver og gi gass igjen. den starter helt fint og går greit på tomgang og på 2000 omdr og høyere. eg klarer og hindre motoren i og kubbe ved og trykke inn clutsjen og gi gass.

ka kan vere problemet mitt?

Svirre
24/11/12, 17:36
Sjekka LMM?

stian89
25/11/12, 02:49
LMM? kan ikkje forkortelser på så mykje er bare på nybegynner nivå.

Jan-Einar Jenssen
25/11/12, 02:59
LMM? kan ikkje forkortelser på så mykje er bare på nybegynner nivå.

luftmengdemåler.

rengjøring av gassspjeld kan også hjelpe på disse syndromene her :)

bortstun
25/11/12, 12:08
Tomgangsregulatoren kansje??

Svirre
25/11/12, 12:45
Tomgangsregulatoren kansje??

Mulig det kan være den også. Napp av slangen som går fra tomgangsregulatoren, napp ut ledningen til TGR og start motoren. Hvis alt det andre fungerer så skal motor stå å fuske fra 3-400rpm til 1500rpm. Hold tommel (eller en annen finger) gradvis over slangen som går til innsuget og reguler tomgangen på motoren med den. Går motor reint og stabilt da så er det TGR og ikke LMM som jeg lurte på.

stian89
02/12/12, 14:30
litt kondensfjerner i tanken so kom da seg :)

850GLTsilver
02/12/12, 19:00
litt kondensfjerner i tanken so kom da seg :)

Merkelige greier den der kondensfjernergreia.

Jeg har aldri noensinne brukt kondensfjerner i noen av mine biler.
Jeg har heller aldri "passet på å holde tanken full" gjennom "problemårstidene".
Jeg har vekselsvis hatt bilene i oppvarmet garasje, ikke oppvarmet garasje, ingen garasje.

Og aldri hatt problemer som "kondensfjerner" ville fikset.

Hadde man ikke visst bedre, så skulle en nesten trodd at motorer blir "påvent" det der stoffet.

Men tips til Dere som bruker mye av dette stoffet: Kjøp en liter Rødsprit på Biltema så har dere kondensfjerner i årsvis for hva det koster for ei sånn bittelita flaske. :)

TheStig
02/12/12, 19:09
Jeg har samme erfaring når det gjelder kondensfjerner, har aldri opplevd at det har vært problemet med noen av mine biler heller. Jeg TRODDE det var problemet med 850'n min her i høst så jeg bikka nedpå ei flaske kondensfjerner, men det viste seg å være dårlig kontakt på ene dysa som gjorde at den jukset. Samme feilen oppsto her i forrigårs, bilen begynte å pludre å jukse igjen så jeg måtte vippe av aludekselet og rugle litt på dysekontaktene så våknet motoren til liv igjen..

Skal ta en runde med kontaktspray og lavtemperaturfett på de kontaktene så blir det sikkert greit.