PDA

Vis full versjon : follw you home funksjon.



SnurrDass
24/11/12, 12:48
er det noe måte å få bilen til å lyse på park/under speiler i 1-2 min etter jeg har låst bilen. uten at jeg må trykke på den gule knappen på fjernkontrollen?

er ikke så lyst i vår gårdsplass så hadde fint om noe lys var der.

Vatnehol
24/11/12, 14:46
om du har follow me home funksjonen programmert på bilen så er det bare å drage i langlysa når du har nøkkelen ute, da lyser alle lysa bortsett fra langlysa.

SnurrDass
24/11/12, 19:19
ok det har jeg ikke prøvd før.
Når jeg bruker den gule knappen på fjernkontrollen så lyser de i ca 15-20 sek så slukker de.
er det noe sted man kan justere den tiden?

FroBe
24/11/12, 20:29
Tiden er en parameter som kan justeres med VIDA/DICE:
Approach lights
* The approach lights are activated via the high beam flash when the engine is off and the key
is out of the ignition. The length of time that low beam will be on can be programmed. The
values that can be selected are 0, 30, 60 or 90 s .
* The approach lights are programmed via the vehicle communication socket under Central
Electronic Module (CEM), Programming The Control Module

SnurrDass
25/11/12, 01:20
Ok. Så må inn på volvo for å justere den tiden.

Tusen takk for hjelpen..

FroBe
25/11/12, 10:14
Det er nok flere her på forumet som også kan justere dette, kjenner du noen som har kjøpt seg en DICE?

SnurrDass
25/11/12, 11:54
Dro i fjern lysa og alt av lys lyste. Spredere,nærlys, under speil, markerings lys, og bak.
Kjenner ikke noen som har DICE, så de ligger til rundt 135$ pluss frakt,
....men hvis det er noen her som har det og bor i østfold...

andreas
25/11/12, 17:24
Du finn mange til $120-130 med fri frakt på aliexpress.com. Send ei melding til nokre selgare og spør om dei kan skriva tollverdi $30 :-) 3-4 dagar seinare har du den på døra.

SnurrDass
25/11/12, 19:08
Du finn mange til $120-130 med fri frakt på aliexpress.com. Send ei melding til nokre selgare og spør om dei kan skriva tollverdi $30 :-) 3-4 dagar seinare har du den på døra.

Hva mer kan man gjøre med en DICE + VIDA ?
feilsøke sin egen bil? hva mere?

FroBe
25/11/12, 19:28
Feilsøke, slette feilkoder, lese Volvos egne reparasjonsveiledninger, finne delenummer.

Man kan i tillegg endre justerbare parametre som temperatur i varmeseter, lysbryter/timer-innstillinger, forandre intervall for service-indikator, veksle mellom Celsius/Fahrenheit/12/24/miles/km/gallon-visning i kjørecomputer, pluss diverse justeringer på klimakontrollen.

Man kan ikke legge inn ny software, dette kan kun gjøres av Volvo eller andre verksteder med avtale som kan laste ned betalbar software fra Volvo sine servere i Sverige.

SnurrDass
25/11/12, 21:02
Feilsøke, slette feilkoder, lese Volvos egne reparasjonsveiledninger, finne delenummer.

Man kan i tillegg endre justerbare parametre som temperatur i varmeseter, lysbryter/timer-innstillinger, forandre intervall for service-indikator, veksle mellom Celsius/Fahrenheit/12/24/miles/km/gallon-visning i kjørecomputer, pluss diverse justeringer på klimakontrollen.

Man kan ikke legge inn ny software, dette kan kun gjøres av Volvo eller andre verksteder med avtale som kan laste ned betalbar software fra Volvo sine servere i Sverige.

det med softwar tror jeg ligger unna. da man kan fucke opp mye hvis det gjøres feil.. ;)